Volvo FM Low Entry
Volvo wprowadza na rynek swoją pierwszą w historii ciężarówkę opracowaną wyłącznie z napędem elektrycznym. FM Low Entry, bo o niej mowa, jest zoptymalizowana pod kątem bezpiecznej i jeszcze bardziej wydajnej jazdy w obszarach miejskich. Niska pozycja za kierownicą zapewnia kierowcy doskonałą widoczność i kontrolowanie otoczenia. To jedna z kluczowych cech, która zapewniła modelowi FM Low Entry pięciogwiazdkową ocenę w standardzie Direct Vision. Rozpoczęcie sprzedaży modelu przypada na pierwszy kwartał 2024 r., a rozpoczęcie produkcji na drugi kwartał tego samego roku.
IVECO - wszechstronny gracz na rynku
W połowie lutego br. IVECO Poland na dorocznej konferencji prasowej podsumowało ostatnie miesiące swojej działalności. Jak podkreślił Daniel Wolszczak, Business Director IVECO Poland & Ukraine, był to owocny czas, w którym pomimo niewątpliwych trudności z jakimi mierzy się branża transportowa, udało się wypracować całkiem przyzwoite rezultaty sprzedażowe, prawie we wszystkich segmentach rynku. I tak dla przykładu w grupie najlżejszych pojazdów ciężarowych o DMC od 3,49 do 7,2 tony IVECO z modelem Daily zajęło w minionym roku 2 miejsce w kraju, ze sprzedażą wyższą o prawie 800 pojazdów niż w roku 2022.
Idą kolejne podwyżki. Jakie?
Poprzedni rok upłynął pod znakiem licznych zmian w obszarze rozliczania czasu pracy kierowców, jaki i automatyzacji procesów wewnątrz firm transportowych. Spowolnienie gospodarcze, które dało się we znaki w tym sektorze przełożyło się na potrzebę ograniczania wydatków i jeszcze większej kontroli kosztów. Wszystko wskazuje na to, że trend technologizacji polskich przedsiębiorstw i postępującej optymalizacji działań będzie się umacniał w tym roku. A to między innymi za sprawą kolejnych podwyżek, które czekają branżę TSL. Jakich?
Znaczne nadwyżki ładunku
Zdecydowanie za dużo ładunku przewożono zespołem pojazdów, który na drodze ekspresowej nr 61 w okolicach Raczek, skontrolowali inspektorzy z suwalskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Białymstoku. Sześcioosiowym zestawem wykonywany był przewóz drewna sosnowego na trasie Biała Piska – Suwałki. Szczegółowe pomiary ładunku i zastosowanie znormalizowanych norm przeliczeniowych wykazały, że ilość przewożonego drewna przekracza wartość dopuszczalną dla kontrolowanego zestawu. Kontrola z użyciem wagi potwierdziła przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów. Zestaw wraz z ładunkiem ważył 56,75 t – za dużo o blisko 17 t.
Renault Trucks przedstawia T Red
Renault prezentuje specjalną serię używanych samochodów ciężarowych T Red. W tej specjalnej serii zastosowano innowacyjne podejście do przedłużania żywotności pojazdów ciężarowych przy jednoczesnej ochronie środowiska. Zaprojektowano je tak, aby mogły przejechać ponad milion kilometrów. Dlaczego więc zatrzymywać się wcześniej? W ramach swojego zaangażowania w podejście zorientowane na środowisko i ekologię, producent przeciwstawia się starzeniu pojazdów, przedłużając ich pierwszy okres eksploatacji, umożliwiając w ten sposób swoim klientom intensywne użytkowanie ich przez dłuższy czas.
Renault prezentuje specjalną serię używanych samochodów ciężarowych T Red. W tej specjalnej serii zastosowano innowacyjne podejście do przedłużania żywotności pojazdów ciężarowych przy jednoczesnej ochronie środowiska. Zaprojektowano je tak, aby mogły przejechać ponad milion kilometrów. Dlaczego więc zatrzymywać się wcześniej? W ramach swojego zaangażowania w podejście zorientowane na środowisko i ekologię, producent przeciwstawia się starzeniu pojazdów, przedłużając ich pierwszy okres eksploatacji, umożliwiając w ten sposób swoim klientom intensywne użytkowanie ich przez dłuższy czas.
Sprzedażowa karuzela
W połowie marca br. MAN Truck & Bus Polska na dorocznej konferencji prasowej przedstawił swoje wyniki sprzedażowe za rok 2023 oraz nakreślił główne plany i cele na rok obecny. Jak powiedział nam Claus Wallenstein - dyrektor generalny firmy, w Polsce mimo bardzo niestabilnego, a wręcz chaotycznego rynku pojazdów użytkowych w zeszłym roku marce udało się uzyskać historyczny wzrost rentowności sprzedaży. Możliwe to było dzięki 10% wzrostowi sprzedaży nowych pojazdów ciężarowych, 8% wzrostowi sprzedaży nowych pojazdów dostawczych i 15% wzrostowi przychodów z usług serwisowych. W sumie przychody marki rok do roku podskoczyły o niebagatelne 27%.
W połowie marca br. MAN Truck & Bus Polska na dorocznej konferencji prasowej przedstawił swoje wyniki sprzedażowe za rok 2023 oraz nakreślił główne plany i cele na rok obecny. Jak powiedział nam Claus Wallenstein - dyrektor generalny firmy, w Polsce mimo bardzo niestabilnego, a wręcz chaotycznego rynku pojazdów użytkowych w zeszłym roku marce udało się uzyskać historyczny wzrost rentowności sprzedaży. Możliwe to było dzięki 10% wzrostowi sprzedaży nowych pojazdów ciężarowych, 8% wzrostowi sprzedaży nowych pojazdów dostawczych i 15% wzrostowi przychodów z usług serwisowych. W sumie przychody marki rok do roku podskoczyły o niebagatelne 27%.
Elektryczny DAF XD już w Polsce
Przy okazji niedawnej gali Dealer Roku DAF 2024, po raz pierwszy w Polsce zaprezentowano dziennikarzom DAF-a XD Electric, który powstaje w zupełnie nowym zakładzie produkcji pojazdów elektrycznych, uruchomionym w 2023 roku w Eindhoven.Egzemplarz sprowadzony z Holandii specjalnie na tę okazję to podwozie z napędem 6x2 i skrętną osią wleczoną (FAN). Przedstawionego w Rzeszowie DAF-a XD Electric wyposażono w dzienną kabinę pomalowaną białym, metalizowanym lakierem – charakterystycznym dla elektrycznych modeli marki. Elektryczny DAF XD, podobnie jak wersja spalinowa, ma dzienną kabinę wydłużoną o 15 cm względem modelu CF.
Przy okazji niedawnej gali Dealer Roku DAF 2024, po raz pierwszy w Polsce zaprezentowano dziennikarzom DAF-a XD Electric, który powstaje w zupełnie nowym zakładzie produkcji pojazdów elektrycznych, uruchomionym w 2023 roku w Eindhoven.Egzemplarz sprowadzony z Holandii specjalnie na tę okazję to podwozie z napędem 6x2 i skrętną osią wleczoną (FAN). Przedstawionego w Rzeszowie DAF-a XD Electric wyposażono w dzienną kabinę pomalowaną białym, metalizowanym lakierem – charakterystycznym dla elektrycznych modeli marki. Elektryczny DAF XD, podobnie jak wersja spalinowa, ma dzienną kabinę wydłużoną o 15 cm względem modelu CF.
Zdecydowanie za ciężkie pojazdy
W nocy z poniedziałku na wtorek (4/5 marca) na ekspresowej „piątce” w okolicach Bydgoszczy inspektorzy kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego skontrolowali ciągnik z dwiema, spiętymi na sztywno przyczepami z kontenerami. Według dokumentów przewozowych w kontenerach znajdowało się ponad 50 ton ryżu. Ważenie potwierdziło przekroczenie dopuszczalnej masy zestawu. Ciężarówka ważyła 71,7 tony. Przekroczone były również dopuszczalne naciski osi ciągnika i przyczep. Ponadto transport o masie przekraczającej 60 ton powinien być pilotowany. W tym przypadku takiego pilota nie było. Analiza czasu pracy kierowcy ujawniła naruszenia norm prowadzenia pojazdów, przerw i odpoczynków.
W nocy z poniedziałku na wtorek (4/5 marca) na ekspresowej „piątce” w okolicach Bydgoszczy inspektorzy kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego skontrolowali ciągnik z dwiema, spiętymi na sztywno przyczepami z kontenerami. Według dokumentów przewozowych w kontenerach znajdowało się ponad 50 ton ryżu. Ważenie potwierdziło przekroczenie dopuszczalnej masy zestawu. Ciężarówka ważyła 71,7 tony. Przekroczone były również dopuszczalne naciski osi ciągnika i przyczep. Ponadto transport o masie przekraczającej 60 ton powinien być pilotowany. W tym przypadku takiego pilota nie było. Analiza czasu pracy kierowcy ujawniła naruszenia norm prowadzenia pojazdów, przerw i odpoczynków.
Nowy Actros L ProCabin
Od czasu swojej premiery rynkowej w czerwcu 2021 r. Actros L reprezentuje segment premium wysokotonażowych samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Trucks z napędem wysokoprężnym. Teraz producent wynosi swój sztandarowy, cieszący się ogromną popularnością pojazd na nowy poziom: nowy Actros L posiada wszelkie atuty, mogące zyskać dla niego uznanie zarówno wśród operatorów flot, jak i zawodowych kierowców – futurystyczną stylistykę, udoskonaloną aerodynamikę, szereg rozwiązań zwiększających komfort, oszczędne silniki, wysoką dynamikę jazdy oraz najnowsze systemy asystujące.
Od czasu swojej premiery rynkowej w czerwcu 2021 r. Actros L reprezentuje segment premium wysokotonażowych samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Trucks z napędem wysokoprężnym. Teraz producent wynosi swój sztandarowy, cieszący się ogromną popularnością pojazd na nowy poziom: nowy Actros L posiada wszelkie atuty, mogące zyskać dla niego uznanie zarówno wśród operatorów flot, jak i zawodowych kierowców – futurystyczną stylistykę, udoskonaloną aerodynamikę, szereg rozwiązań zwiększających komfort, oszczędne silniki, wysoką dynamikę jazdy oraz najnowsze systemy asystujące.
Raport sprzedaży pojazdów użytkowych
W I kwartale 2024 r. zarejestrowano 7 226 samochody ciężarowe pow. 3,5t. Rynek zmniejszył się o 16%. W ogólnym rankingu marek w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5t w 2024 r. najwięcej pojazdów wydała SCANIA (1 656; +26%), drugie było VOLVO (1 200; -27%), które wyprzedza markę MERCEDES-BENZ (1 186; -35%). MAN jest czwarty (1 117 szt. +51%), a piąty DAF (-44%) po wydaniu 863 szt. Leader SCANIA w okresie styczeń-marzec 2024 r. miał 23% udziału w rynku zyskując o 7,7 pkt proc. wobec ubiegłego roku. VOLVO miało prawie 17%, tracąc 2,5 pkt. proc. MERCEDES-BENZ z 16% udziałem stracił 4,7 pkt proc.
W I kwartale 2024 r. zarejestrowano 7 226 samochody ciężarowe pow. 3,5t. Rynek zmniejszył się o 16%. W ogólnym rankingu marek w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5t w 2024 r. najwięcej pojazdów wydała SCANIA (1 656; +26%), drugie było VOLVO (1 200; -27%), które wyprzedza markę MERCEDES-BENZ (1 186; -35%). MAN jest czwarty (1 117 szt. +51%), a piąty DAF (-44%) po wydaniu 863 szt. Leader SCANIA w okresie styczeń-marzec 2024 r. miał 23% udziału w rynku zyskując o 7,7 pkt proc. wobec ubiegłego roku. VOLVO miało prawie 17%, tracąc 2,5 pkt. proc. MERCEDES-BENZ z 16% udziałem stracił 4,7 pkt proc.
Nowy MAN TGE Next Level
Pojazdy MAN TGE na rok modelowy 2025 przeszły dużą modernizację funkcjonalną jak i wnętrza. Dzięki nim jak mówi producent „Ciężarówka pośród vanów” dokonuje największego skoku technologicznego w swojej historii. Dzięki nowym jednostkom sterującym, a także nowym radarom oraz kamerom, znacznie poprawiono działanie systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Całkowicie nowymi są na przykład system monitorowania martwego pola oraz ostrzeżenia przy ruszaniu.
Pojazdy MAN TGE na rok modelowy 2025 przeszły dużą modernizację funkcjonalną jak i wnętrza. Dzięki nim jak mówi producent „Ciężarówka pośród vanów” dokonuje największego skoku technologicznego w swojej historii. Dzięki nowym jednostkom sterującym, a także nowym radarom oraz kamerom, znacznie poprawiono działanie systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Całkowicie nowymi są na przykład system monitorowania martwego pola oraz ostrzeżenia przy ruszaniu.
Fałszywa korespondencja dot. mandatu z fotoradaru
Główny Inspektorat Transportu Drogowego ostrzega przed fałszywą korespondencją informującą o ukaraniu mandatem karnym wraz z wezwaniem do dokonania płatności za wykroczenie drogowe, zarejestrowane przez system CANARD. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym nie wysyła wezwań z numerem rachunku bankowego do opłacenia mandatu karnego. Pierwsza korespondencja z CANARD przesyłaną do właściciela/ posiadacza pojazdu nie jest jeszcze mandatem karnym.
Główny Inspektorat Transportu Drogowego ostrzega przed fałszywą korespondencją informującą o ukaraniu mandatem karnym wraz z wezwaniem do dokonania płatności za wykroczenie drogowe, zarejestrowane przez system CANARD. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym nie wysyła wezwań z numerem rachunku bankowego do opłacenia mandatu karnego. Pierwsza korespondencja z CANARD przesyłaną do właściciela/ posiadacza pojazdu nie jest jeszcze mandatem karnym.
MAN eTruck - jazda testowa
W połowie maja 2024 r. na torze Modlin MAN Truck & Bus Polska przedstawił swój flagowy długodystansowy pojazd elektryczny MAN eTruck. Złożono już na niego ok. 700 zamówień na różnych rynkach, a pierwsze 200 egzemplarzy trafi do wybranych klientów już w 2024 r., a od 2025 r., wraz ze wzrostem zamówień, rozpocznie się produkcja wielkoseryjna w fabryce w Monachium. Nowe pojazdy MAN eTGX i MAN eTGS charakteryzują się dużą różnorodnością konfiguracji akumulatorów. Sześć pakietów akumulatorów, z których dwa są zainstalowane pod kabiną i do czterech kolejnych z boku ramy pojazdu, oferuje do 480 kWh użytecznej pojemności akumulatora dla dziennych przebiegów od 600 do 800 kilometrów.
W połowie maja 2024 r. na torze Modlin MAN Truck & Bus Polska przedstawił swój flagowy długodystansowy pojazd elektryczny MAN eTruck. Złożono już na niego ok. 700 zamówień na różnych rynkach, a pierwsze 200 egzemplarzy trafi do wybranych klientów już w 2024 r., a od 2025 r., wraz ze wzrostem zamówień, rozpocznie się produkcja wielkoseryjna w fabryce w Monachium. Nowe pojazdy MAN eTGX i MAN eTGS charakteryzują się dużą różnorodnością konfiguracji akumulatorów. Sześć pakietów akumulatorów, z których dwa są zainstalowane pod kabiną i do czterech kolejnych z boku ramy pojazdu, oferuje do 480 kWh użytecznej pojemności akumulatora dla dziennych przebiegów od 600 do 800 kilometrów.
IVECO i Metallica M72 World Tour
IVECO jest gotowe dołączyć do zespołu Metallica podczas europejskiej trasy koncertowej M72 World Tour w ramach partnerstwa ogłoszonego w listopadzie ubiegłego roku w Barcelonie podczas premiery w pełni odnowionej gamy IVECO. IVECO i Metallica wspólnie przyczyniają się do redukcji emisji CO2 i wspierają społeczności w miejscach, w których odbędą się koncerty poprzez wspólne zaangażowanie w zrównoważone działania. IVECO współpracuje z zespołem rockowym i zapewnia niskoemisyjny transport na trasie do wszystkich 9 przystanków trasy koncertowej w Europie.
IVECO jest gotowe dołączyć do zespołu Metallica podczas europejskiej trasy koncertowej M72 World Tour w ramach partnerstwa ogłoszonego w listopadzie ubiegłego roku w Barcelonie podczas premiery w pełni odnowionej gamy IVECO. IVECO i Metallica wspólnie przyczyniają się do redukcji emisji CO2 i wspierają społeczności w miejscach, w których odbędą się koncerty poprzez wspólne zaangażowanie w zrównoważone działania. IVECO współpracuje z zespołem rockowym i zapewnia niskoemisyjny transport na trasie do wszystkich 9 przystanków trasy koncertowej w Europie.
Kontrole zakończone zakazem jazdy
Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie zatrzymali na S12 wieloosiowy zestaw, należący do przewoźnika z okolic Mławy. Były nim transportowane dwa kontenery granitu z portu kontenerowego w Gdańsku do Lublina. Już sama konfiguracja zestawu była niedozwolona, bo składał się on z trzech pojazdów. Masa rzeczywista zespołu pojazdów zamiast maksymalnie dopuszczalnych 40 ton wynosiła 73 tony. Przeciążone były również poszczególne grupy osi. W okresie objętym kontrolą kierowca dopuścił się 35 naruszeń z zakresu czasu pracy. Kontrola zakończyła się nałożeniem przez inspektorów mandatów karnych i wszczęciem postępowania administracyjnego wobec przewoźnika.
Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie zatrzymali na S12 wieloosiowy zestaw, należący do przewoźnika z okolic Mławy. Były nim transportowane dwa kontenery granitu z portu kontenerowego w Gdańsku do Lublina. Już sama konfiguracja zestawu była niedozwolona, bo składał się on z trzech pojazdów. Masa rzeczywista zespołu pojazdów zamiast maksymalnie dopuszczalnych 40 ton wynosiła 73 tony. Przeciążone były również poszczególne grupy osi. W okresie objętym kontrolą kierowca dopuścił się 35 naruszeń z zakresu czasu pracy. Kontrola zakończyła się nałożeniem przez inspektorów mandatów karnych i wszczęciem postępowania administracyjnego wobec przewoźnika.
Daimler Truck na EV Experience
Organizowany na podwarszawskim Torze Modlin piknik elektromobilności EV Experience to największe tego typu wydarzenie w Polsce. W poprzednich dwóch latach goście imprezy testowali wyłącznie elektryczne samochody osobowe i dostawcze. W tym roku po raz pierwszy mieli okazję doświadczyć jazdy ciężarówkami z napędem bateryjnym. Daimler Truck Polska od kilku miesięcy prowadzi wśród klientów intensywny program testów swoich elektrycznych modeli: eActrosa 300 oraz eActrosa 400. Teraz, podczas dwudniowego pikniku EV Experience, każdy – zarówno przedstawiciele biznesu, jak i osoby prywatne – mógł przekonać się osobiście, jak wygląda jazda zarówno tymi pojazdami, jak i lekką ciężarówką FUSO eCanter.
Organizowany na podwarszawskim Torze Modlin piknik elektromobilności EV Experience to największe tego typu wydarzenie w Polsce. W poprzednich dwóch latach goście imprezy testowali wyłącznie elektryczne samochody osobowe i dostawcze. W tym roku po raz pierwszy mieli okazję doświadczyć jazdy ciężarówkami z napędem bateryjnym. Daimler Truck Polska od kilku miesięcy prowadzi wśród klientów intensywny program testów swoich elektrycznych modeli: eActrosa 300 oraz eActrosa 400. Teraz, podczas dwudniowego pikniku EV Experience, każdy – zarówno przedstawiciele biznesu, jak i osoby prywatne – mógł przekonać się osobiście, jak wygląda jazda zarówno tymi pojazdami, jak i lekką ciężarówką FUSO eCanter.
Specjalna edycja DAF-a XG+
DAF Trucks prezentuje jubileuszową wersję modelu DAF XG+ wyposażonego w funkcje premium, aby uczcić 75-lecie rozpoczęcia produkcji pojazdów ciężarowych. W celu zapewnienia najwyższego poziomu komfortu model ze specjalne edycji jest wyposażony w luksusowe podgrzewane fotele obrotowe ze skórzaną tapicerką. Wysokiej klasy system audio z 8 głośnikami i subwooferem tworzy niezrównane efekty dźwiękowe. Oczywiście w tej wyjątkowej wersji DAF-a XG+standardowo montowana jest również leżanka o szerokości 80 centymetrów.
DAF Trucks prezentuje jubileuszową wersję modelu DAF XG+ wyposażonego w funkcje premium, aby uczcić 75-lecie rozpoczęcia produkcji pojazdów ciężarowych. W celu zapewnienia najwyższego poziomu komfortu model ze specjalne edycji jest wyposażony w luksusowe podgrzewane fotele obrotowe ze skórzaną tapicerką. Wysokiej klasy system audio z 8 głośnikami i subwooferem tworzy niezrównane efekty dźwiękowe. Oczywiście w tej wyjątkowej wersji DAF-a XG+standardowo montowana jest również leżanka o szerokości 80 centymetrów.
Nowe Volvo FH16
Nowe Volvo FH16 to jeden z najmocniejszych samochodów ciężarowy w Europie. Gwarantuje on jednocześnie dużą ekonomikę pod względem zużycia paliwa – i do tego może być on napędzany w 100% paliwami odnawialnymi. Zapewnia to całkowicie nowy silnik D17, który został zaprojektowany do najtrudniejszych zadań transportowych, aby zapewnić wyjątkową wydajność i trwałość. Porównując nowe 17-litrowe, 780-konne Volvo FH16 z jego poprzednikiem, nowa wersja dodaje 7% momentu obrotowego, jednocześnie osiągając o 5% mniejsze zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.
Nowe Volvo FH16 to jeden z najmocniejszych samochodów ciężarowy w Europie. Gwarantuje on jednocześnie dużą ekonomikę pod względem zużycia paliwa – i do tego może być on napędzany w 100% paliwami odnawialnymi. Zapewnia to całkowicie nowy silnik D17, który został zaprojektowany do najtrudniejszych zadań transportowych, aby zapewnić wyjątkową wydajność i trwałość. Porównując nowe 17-litrowe, 780-konne Volvo FH16 z jego poprzednikiem, nowa wersja dodaje 7% momentu obrotowego, jednocześnie osiągając o 5% mniejsze zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.
IVECO S-Way z nagrodą
IVECO S-Way otrzymał prestiżową nagrodę Red Dot Award: Product Design 2024. To jeden z największych na świecie konkursów wzornictwa, gdzie jury składające się z około 40 międzynarodowych ekspertów, co roku wybierają najlepsze produkty. Przy podejmowaniu decyzji biorą oni pod uwagę funkcjonalność, ich estetykę, łatwość użytkowania, oraz wpływ na zrównoważony rozwój. W przypadku IVECO zwrócono uwagę na przykład na projekt graficzny cyfrowego kokpitu, który został opracowany w celu zapewnienia balansu między nowoczesną estetyką, a optymalną czytelnością.
IVECO S-Way otrzymał prestiżową nagrodę Red Dot Award: Product Design 2024. To jeden z największych na świecie konkursów wzornictwa, gdzie jury składające się z około 40 międzynarodowych ekspertów, co roku wybierają najlepsze produkty. Przy podejmowaniu decyzji biorą oni pod uwagę funkcjonalność, ich estetykę, łatwość użytkowania, oraz wpływ na zrównoważony rozwój. W przypadku IVECO zwrócono uwagę na przykład na projekt graficzny cyfrowego kokpitu, który został opracowany w celu zapewnienia balansu między nowoczesną estetyką, a optymalną czytelnością.
Zakaz wyprzedzania pod kontrolą ITD
Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu, wspólnie z funkcjonariuszami BKOE, CANARD i Policji przeprowadzili, na dolnośląskim odcinku autostrady A4, działania ukierunkowane na niestosowanie się przez kierowców pojazdów ciężarowych do zakazu wyprzedzania. W trakcie kilkunastogodzinnej akcji skontrolowano łącznie 29 ciężarówek. Za niestosowanie się kierowców do zakazu wyprzedzania inspektorzy w 13 przypadkach nałożyli mandaty, a w 1 przypadku sporządzili wniosek do sądu o ukaranie.
Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu, wspólnie z funkcjonariuszami BKOE, CANARD i Policji przeprowadzili, na dolnośląskim odcinku autostrady A4, działania ukierunkowane na niestosowanie się przez kierowców pojazdów ciężarowych do zakazu wyprzedzania. W trakcie kilkunastogodzinnej akcji skontrolowano łącznie 29 ciężarówek. Za niestosowanie się kierowców do zakazu wyprzedzania inspektorzy w 13 przypadkach nałożyli mandaty, a w 1 przypadku sporządzili wniosek do sądu o ukaranie.
MAN prezentuje całą gamę napędów
W ramach przygotowań do targów IAA Transportation 2024, firma MAN Truck & Bus przedstawiła na początku lipca, jak zaprezentuje się we wrześniu na tej prestiżowej imprezie. Jazdy testowe u podnóża austriackich Alp koncentrowały się na dekarbonizacji drogowego transportu towarowego. Po raz pierwszy blisko 200 dziennikarzy miało okazję przetestować w bezpośrednim porównaniu ciężarówki z napędem elektrycznym, wodorowym i najnowocześniejszym napędem diesla.
W ramach przygotowań do targów IAA Transportation 2024, firma MAN Truck & Bus przedstawiła na początku lipca, jak zaprezentuje się we wrześniu na tej prestiżowej imprezie. Jazdy testowe u podnóża austriackich Alp koncentrowały się na dekarbonizacji drogowego transportu towarowego. Po raz pierwszy blisko 200 dziennikarzy miało okazję przetestować w bezpośrednim porównaniu ciężarówki z napędem elektrycznym, wodorowym i najnowocześniejszym napędem diesla.
Zobacz kto sprzedał najwięcej od początku 2024 r.
W I półroczu 2024 roku przybyło 16 647 szt. nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. co oznacza spadek (-7,7%) w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji było 15 540, czyli 10,2% mniej niż w 2023 r. W ogólnym rankingu marek w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5 tony w 2024 r. najwięcej pojazdów wydała SCANIA (3 627; +37%). Drugie było VOLVO (2 685; -22%), które wyprzedza markę MERCEDES-BENZ (2 400; -25%). MAN jest czwarty (2 218 szt. +22%), a piąty DAF (-33%) po wydaniu 2 011 szt.
W I półroczu 2024 roku przybyło 16 647 szt. nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. co oznacza spadek (-7,7%) w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji było 15 540, czyli 10,2% mniej niż w 2023 r. W ogólnym rankingu marek w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5 tony w 2024 r. najwięcej pojazdów wydała SCANIA (3 627; +37%). Drugie było VOLVO (2 685; -22%), które wyprzedza markę MERCEDES-BENZ (2 400; -25%). MAN jest czwarty (2 218 szt. +22%), a piąty DAF (-33%) po wydaniu 2 011 szt.
Nasza relacja ze zlotu Master Truck 2024
Tak, tak to już 20-sty raz fani motoryzacji ciężarowej mogli spotkać się na zlocie Master Truck Show. To kultowe dla wielu wydarzenie przyciąga co roku truckerów prawie z całej Europy. Jak zwykle w połowie lipca lotnisko Aeroklubu Opolskiego zapełniło ponad tysiąc pojazdów ciężarowych, cieszących oko nie tylko pasjonatów ciężkiego transportu. Równolegle do imprezy kilkadziesiąt firm z branży zaprezentowało swoje najciekawsze oferty handlowe, w tym premierowe pojazdy ciężarowe, naczepy, osprzęt, akcesoria i wiele innych.
Tak, tak to już 20-sty raz fani motoryzacji ciężarowej mogli spotkać się na zlocie Master Truck Show. To kultowe dla wielu wydarzenie przyciąga co roku truckerów prawie z całej Europy. Jak zwykle w połowie lipca lotnisko Aeroklubu Opolskiego zapełniło ponad tysiąc pojazdów ciężarowych, cieszących oko nie tylko pasjonatów ciężkiego transportu. Równolegle do imprezy kilkadziesiąt firm z branży zaprezentowało swoje najciekawsze oferty handlowe, w tym premierowe pojazdy ciężarowe, naczepy, osprzęt, akcesoria i wiele innych.
Wagowe nieprawidłowości
Bydgoscy inspektorzy zatrzymali ciągnik z dwiema złączonymi na sztywno naczepami. Zespół pojazdów w niedozwolonej konfiguracji przewoził dwa 20-stopowe kontenery morskie z ładunkami drobnicowymi. Inspekcyjne wagi wskazały, że masa całkowita zestawu wynosi blisko 64 tony, zamiast maksymalnie 40 ton. Przekroczone były też dopuszczalne naciski osi. Ponadto brakowało, wymaganego przy przejeździe pojazdu o masie przekraczającej 60 ton, pojazdu pilotującego. Wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie wyjaśniające, a transport wstrzymano.
Bydgoscy inspektorzy zatrzymali ciągnik z dwiema złączonymi na sztywno naczepami. Zespół pojazdów w niedozwolonej konfiguracji przewoził dwa 20-stopowe kontenery morskie z ładunkami drobnicowymi. Inspekcyjne wagi wskazały, że masa całkowita zestawu wynosi blisko 64 tony, zamiast maksymalnie 40 ton. Przekroczone były też dopuszczalne naciski osi. Ponadto brakowało, wymaganego przy przejeździe pojazdu o masie przekraczającej 60 ton, pojazdu pilotującego. Wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie wyjaśniające, a transport wstrzymano.
Scania prezentuje skrzynię biegów G38
G38 to najnowsza wersja skrzyni biegów z serii G, którą wprowadzono na rynek w 2019 roku (model G33). Skrzynię tę zaprojektowano pod kątem obsłużenia ogromnego momentu obrotowego, jaki osiąga silnik Scania V8 o mocy 770 KM. Pomimo faktu, że może obsłużyć moment 3800 Nm, skrzynia posiada dokładnie te same wymiary jak wersja G33. Skrzynie biegów z serii G są zazwyczaj o 60-70 kg lżejsze niż skrzynie biegów, które zastępują. Wynika to głównie z zastosowania całkowicie aluminiowej obudowy. Kolejnym atutem jest obniżenie poziomu hałasu, co ma zasadnicze znaczenie z perspektywy zgodności z przyszłymi normami obniżającymi jego natężenie.
G38 to najnowsza wersja skrzyni biegów z serii G, którą wprowadzono na rynek w 2019 roku (model G33). Skrzynię tę zaprojektowano pod kątem obsłużenia ogromnego momentu obrotowego, jaki osiąga silnik Scania V8 o mocy 770 KM. Pomimo faktu, że może obsłużyć moment 3800 Nm, skrzynia posiada dokładnie te same wymiary jak wersja G33. Skrzynie biegów z serii G są zazwyczaj o 60-70 kg lżejsze niż skrzynie biegów, które zastępują. Wynika to głównie z zastosowania całkowicie aluminiowej obudowy. Kolejnym atutem jest obniżenie poziomu hałasu, co ma zasadnicze znaczenie z perspektywy zgodności z przyszłymi normami obniżającymi jego natężenie.
Telematyka kontra monitoring GPS
Wartość globalnego rynku telematyki w poprzednim roku została wyceniona na około 4,9 miliarda dolarów i szacuje się, że będzie wzrastać w tempie CAGR o około 15 proc. w latach 2024-2030. Rewolucja technologiczna, mimo trudnej sytuacji w transporcie, nadal trwa i nie ma od niej odwrotu, a jednym z kluczowych czynników rosnącego zainteresowania telematyką jest lepsza kontrola zużycia paliwa, co przekłada się na mniejsze koszty transportu i oszczędną jazdę. Dlatego też w nieprzewidywalnym otoczeniu transportowym, gdzie walka toczy się o każdą złotówkę, podstawowy monitoring GPS może już nie wystarczać. W co warto inwestować?
Wartość globalnego rynku telematyki w poprzednim roku została wyceniona na około 4,9 miliarda dolarów i szacuje się, że będzie wzrastać w tempie CAGR o około 15 proc. w latach 2024-2030. Rewolucja technologiczna, mimo trudnej sytuacji w transporcie, nadal trwa i nie ma od niej odwrotu, a jednym z kluczowych czynników rosnącego zainteresowania telematyką jest lepsza kontrola zużycia paliwa, co przekłada się na mniejsze koszty transportu i oszczędną jazdę. Dlatego też w nieprzewidywalnym otoczeniu transportowym, gdzie walka toczy się o każdą złotówkę, podstawowy monitoring GPS może już nie wystarczać. W co warto inwestować?
IVECO na IAA Transportation 2024
Firma IVECO, będzie obecna na zbliżających się wielkimi krokami targach IAA Transportation 2024. Impreza ta to wiodąca platforma logistyki, pojazdów użytkowych i szeroko pojętego sektora transportu, która odbędzie się w Hanowerze w dniach 17-22 września. Marka konsekwentnie kontynuuje transformację swojej oferty handlowej, którą opiera na wieloenergetycznej strategii, spójnym portfolio usług i dalszym wzmacnianiu innowacji w celu wyższej konkurencyjności i wydajności. IVECO z niecierpliwością czeka już na możliwość podzielenia się swoimi osiągnięciami na tym polu z klientami, partnerami i specjalistami z branży na stoisku w hali 24.
Firma IVECO, będzie obecna na zbliżających się wielkimi krokami targach IAA Transportation 2024. Impreza ta to wiodąca platforma logistyki, pojazdów użytkowych i szeroko pojętego sektora transportu, która odbędzie się w Hanowerze w dniach 17-22 września. Marka konsekwentnie kontynuuje transformację swojej oferty handlowej, którą opiera na wieloenergetycznej strategii, spójnym portfolio usług i dalszym wzmacnianiu innowacji w celu wyższej konkurencyjności i wydajności. IVECO z niecierpliwością czeka już na możliwość podzielenia się swoimi osiągnięciami na tym polu z klientami, partnerami i specjalistami z branży na stoisku w hali 24.
Rażące naruszenia czasu pracy kierowcy
W Widomej na S7, inspektorzy małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli ciężarówkę z naczepą krajowego przewoźnika. Analiza czasu pracy kierowcy wykazała, że w okresie objętym kontrolą mężczyzna nie stosował się do przepisów regulujących czas prowadzenia pojazdu, wymaganych przerw i odpoczynków. 12-krotnie skrócił odpoczynek dobowy – w tym raz o ponad 7 godzin, a także wielokrotnie nie wykonał prawidłowego odpoczynku dziennego w wymiarze 9 lub 11 godzin albo przerwy trwającej co najmniej 7 godzin – przez co w jednym przypadku czas jego jazdy dziennej wyniósł ponad 27 godzin.
W Widomej na S7, inspektorzy małopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli ciężarówkę z naczepą krajowego przewoźnika. Analiza czasu pracy kierowcy wykazała, że w okresie objętym kontrolą mężczyzna nie stosował się do przepisów regulujących czas prowadzenia pojazdu, wymaganych przerw i odpoczynków. 12-krotnie skrócił odpoczynek dobowy – w tym raz o ponad 7 godzin, a także wielokrotnie nie wykonał prawidłowego odpoczynku dziennego w wymiarze 9 lub 11 godzin albo przerwy trwającej co najmniej 7 godzin – przez co w jednym przypadku czas jego jazdy dziennej wyniósł ponad 27 godzin.
eActros 600 ciężarówką roku 2025
Grono dziennikarzy specjalizujących się w pojazdach użytkowych, złożone z przedstawicieli 24 krajów europejskich, przyznało akumulatorowo-elektrycznej ciężarówce Mercedes-Benz eActros 600 tytuł „International Truck of the Year 2025”. Wyróżnienie to jest najważniejszą nagrodą w branży. W uzasadnieniu swojego wyboru jury wyraziło uznanie dla innowacyjnej całościowej koncepcji technicznej tej wysokotonażowej ciężarówki dalekobieżnej, która podczas niedawnego, w pełni elektrycznego przejazdu konstruktorskiego „eActros 600 European Testing Tour 2024” imponowała nowoczesną techniką napędową, wysoką efektywnością energetyczną i zasięgiem 500 kilometrów bez doładowywania akumulatorów.
Grono dziennikarzy specjalizujących się w pojazdach użytkowych, złożone z przedstawicieli 24 krajów europejskich, przyznało akumulatorowo-elektrycznej ciężarówce Mercedes-Benz eActros 600 tytuł „International Truck of the Year 2025”. Wyróżnienie to jest najważniejszą nagrodą w branży. W uzasadnieniu swojego wyboru jury wyraziło uznanie dla innowacyjnej całościowej koncepcji technicznej tej wysokotonażowej ciężarówki dalekobieżnej, która podczas niedawnego, w pełni elektrycznego przejazdu konstruktorskiego „eActros 600 European Testing Tour 2024” imponowała nowoczesną techniką napędową, wysoką efektywnością energetyczną i zasięgiem 500 kilometrów bez doładowywania akumulatorów.
Master Truck biznesowo
Zlot Master Truck to doroczne święto motoryzacji ciężarowej. Jak zawsze w lipcu do Nowej Wsi pod Opolem przyjechały setki najładniejszych ciężarówek z Polski i Europu, by walczyć o miano tej najładniejszej. Jednak nie zapominajmy, że tego typu impreza to doskonała okazja na prezentację najnowszych ofert produktowych firm działających w orbicie transportu kołowego. Dlatego obok kolorowych pojazdów, zagościły na zlocie liczne stoiska wystawiennicze, na których mogliśmy oglądać najnowsze oferty dedykowane branży ciężarowej. I tak jak zawsze nie mogło zabraknąć ofert importerów pojazdów ciężarowych. Swoje najnowsze propozycje pokazał choćby MAN, Mercedes, czy DAF.
Zlot Master Truck to doroczne święto motoryzacji ciężarowej. Jak zawsze w lipcu do Nowej Wsi pod Opolem przyjechały setki najładniejszych ciężarówek z Polski i Europu, by walczyć o miano tej najładniejszej. Jednak nie zapominajmy, że tego typu impreza to doskonała okazja na prezentację najnowszych ofert produktowych firm działających w orbicie transportu kołowego. Dlatego obok kolorowych pojazdów, zagościły na zlocie liczne stoiska wystawiennicze, na których mogliśmy oglądać najnowsze oferty dedykowane branży ciężarowej. I tak jak zawsze nie mogło zabraknąć ofert importerów pojazdów ciężarowych. Swoje najnowsze propozycje pokazał choćby MAN, Mercedes, czy DAF.
IVECO debiutuje elektrycznym eMoovy
Marka IVECO rozszerza swoją ofertę lekkich pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym i wchodzi na rynek w segmencie 2,5 - 3,5t z zupełnie nowym podwoziem eMoovy zaprojektowanym od podstaw, aby zapewnić bezemisyjne rozwiązanie dla profesjonalnych zadań w mieście. Pojazd ten jest wynikiem partnerstwa z Hyundai Motor Company, które rozpoczęło się w 2022 r. wraz z podpisaniem umowy opartej na wspólnym zaangażowaniu obu firm w neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla transport. Współpraca ta doprowadziła już do wspólnego opracowania eDaily Fuel Cell i wprowadzenia na rynek autobusu miejskiego E-WAY FCEV.
Marka IVECO rozszerza swoją ofertę lekkich pojazdów użytkowych z napędem elektrycznym i wchodzi na rynek w segmencie 2,5 - 3,5t z zupełnie nowym podwoziem eMoovy zaprojektowanym od podstaw, aby zapewnić bezemisyjne rozwiązanie dla profesjonalnych zadań w mieście. Pojazd ten jest wynikiem partnerstwa z Hyundai Motor Company, które rozpoczęło się w 2022 r. wraz z podpisaniem umowy opartej na wspólnym zaangażowaniu obu firm w neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla transport. Współpraca ta doprowadziła już do wspólnego opracowania eDaily Fuel Cell i wprowadzenia na rynek autobusu miejskiego E-WAY FCEV.
BYD Trucks na IAA Transportation 2024
Marka BYD, światowy lider w produkcji pojazdów nowej generacji, zaprezentowała podczas targów IAA Transportation 2024 szeroką gamę w pełni elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych. Wśród nowości mogliśmy oglądać np. BYD ETH8, 19-tonowy eTruck, idealny do logistyki i usług komunalnych, z wielofunkcyjną platformą do różnych zastosowań oraz dwoma opcjami rozstawu osi. ETH8 to cicha, w pełni elektryczna ciężarówka z doskonałymi możliwościami manewrowymi i łatwością prowadzenia, a jej zasięg to 250 km. Posiada przestronną, ergonomiczną kabinę z bogatym wyposażeniem zaprojektowaną dla komfortu kierowcy.
Marka BYD, światowy lider w produkcji pojazdów nowej generacji, zaprezentowała podczas targów IAA Transportation 2024 szeroką gamę w pełni elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych. Wśród nowości mogliśmy oglądać np. BYD ETH8, 19-tonowy eTruck, idealny do logistyki i usług komunalnych, z wielofunkcyjną platformą do różnych zastosowań oraz dwoma opcjami rozstawu osi. ETH8 to cicha, w pełni elektryczna ciężarówka z doskonałymi możliwościami manewrowymi i łatwością prowadzenia, a jej zasięg to 250 km. Posiada przestronną, ergonomiczną kabinę z bogatym wyposażeniem zaprojektowaną dla komfortu kierowcy.
DAF jakiego nie znacie
W dniach 6-7 września br. DAF Trucks dla przedstawicieli prasy branżowej, w tym także dla nas, zorganizował pod Malagą w Hiszpanii jazdy testowe pełną gamą najnowszych pojazdów ciężarowych dedykowanych na rok 2025. Prezentowane samochody, w tym najnowsze XG+, XG, XF i XD, jako nowości rynkowe były dopiero co pokazywane na targach IAA w Hanowerze. Do naszej dyspozycji oddano modele ze wszystkich wspomnianych typoszeregów objętych modernizacjami, które to producent definiuje trzema słowami: wydajność, bezpieczeństwo i komfort. A co tak naprawdę kryje się za nimi, i czy rzeczywiście są przełomowe w kontekście swojej efektywności, przekonajcie się sami. Oto wybrane z nich.
W dniach 6-7 września br. DAF Trucks dla przedstawicieli prasy branżowej, w tym także dla nas, zorganizował pod Malagą w Hiszpanii jazdy testowe pełną gamą najnowszych pojazdów ciężarowych dedykowanych na rok 2025. Prezentowane samochody, w tym najnowsze XG+, XG, XF i XD, jako nowości rynkowe były dopiero co pokazywane na targach IAA w Hanowerze. Do naszej dyspozycji oddano modele ze wszystkich wspomnianych typoszeregów objętych modernizacjami, które to producent definiuje trzema słowami: wydajność, bezpieczeństwo i komfort. A co tak naprawdę kryje się za nimi, i czy rzeczywiście są przełomowe w kontekście swojej efektywności, przekonajcie się sami. Oto wybrane z nich.
MAN TGE od podszewki
Wraz z wprowadzeniem wersji TGE Next Level, liczba systemów dostępnych w standardzie znacznie wzrosła. Pojazdy TGE z homologacją N2 są standardowo wyposażane w całkowicie nowe funkcjonalności wspomagające kierowcę, które były oferowane jako opcja w pojazdach poprzedniej generacji. Funkcja ostrzegania o martwym polu wykorzystuje czujniki radarowe monitorujące bok pojazdu, zmniejszając ryzyko kolizji z rowerzystami, szczególnie podczas skręcania. Opcjonalnie system ten można rozszerzyć tak, aby monitorował obie strony samochodu. A co jeszcze dostaniemy w standardzie?
Wraz z wprowadzeniem wersji TGE Next Level, liczba systemów dostępnych w standardzie znacznie wzrosła. Pojazdy TGE z homologacją N2 są standardowo wyposażane w całkowicie nowe funkcjonalności wspomagające kierowcę, które były oferowane jako opcja w pojazdach poprzedniej generacji. Funkcja ostrzegania o martwym polu wykorzystuje czujniki radarowe monitorujące bok pojazdu, zmniejszając ryzyko kolizji z rowerzystami, szczególnie podczas skręcania. Opcjonalnie system ten można rozszerzyć tak, aby monitorował obie strony samochodu. A co jeszcze dostaniemy w standardzie?
Renault Trucks w odsłonie na 2025
Renault Trucks rozpoczyna sprzedaż samochodów ciężarowych z oferty roku modelowego 2025. Nowe pojazdy Renault Trucks T, T High, C i K zostały zaprojektowane z myślą o optymalizacji zużycia paliwa, bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Charakteryzują się one zmniejszonym zużyciem paliwa nawet o 3% w porównaniu z poprzednią generacją, oferując przewoźnikom zwiększoną produktywność przy jednoczesnym zmniejszeniu ich wpływu na środowisko.
Renault Trucks rozpoczyna sprzedaż samochodów ciężarowych z oferty roku modelowego 2025. Nowe pojazdy Renault Trucks T, T High, C i K zostały zaprojektowane z myślą o optymalizacji zużycia paliwa, bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Charakteryzują się one zmniejszonym zużyciem paliwa nawet o 3% w porównaniu z poprzednią generacją, oferując przewoźnikom zwiększoną produktywność przy jednoczesnym zmniejszeniu ich wpływu na środowisko.
Raport sprzedaży pojazdów użytkowych
Od początku 2024 r. zarejestrowano 21 009 samochodów ciężarowych pow. 3,5 t. Rynek zmniejszył się o 21%. W ogólnym rankingu marek w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5 t. w 2024 r. najwięcej pojazdów wydała SCANIA (4 439; +14%). Drugie było VOLVO (3 842; -22%), które wyprzedza markę MAN (3 321; -2%). MERCEDES-BENZ jest czwarty (3 164 szt. -33%), a piąty DAF (-43%) po wydaniu 2 711 szt. Leader SCANIA w okresie styczeń-wrzesień 2024 r. miał 21% udziału w rynku zyskując o 6,5 pkt proc. wobec ubiegłego roku.
Od początku 2024 r. zarejestrowano 21 009 samochodów ciężarowych pow. 3,5 t. Rynek zmniejszył się o 21%. W ogólnym rankingu marek w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5 t. w 2024 r. najwięcej pojazdów wydała SCANIA (4 439; +14%). Drugie było VOLVO (3 842; -22%), które wyprzedza markę MAN (3 321; -2%). MERCEDES-BENZ jest czwarty (3 164 szt. -33%), a piąty DAF (-43%) po wydaniu 2 711 szt. Leader SCANIA w okresie styczeń-wrzesień 2024 r. miał 21% udziału w rynku zyskując o 6,5 pkt proc. wobec ubiegłego roku.
Znowu było ciekawie!
Hale EXPO XXI w Warszawie gościły w dniach 5-7 listopada br. jedne z największych targów branży TSL w Polsce - Międzynarodowe Targi TransLogistica Poland. W sumie mogliśmy na niej poznać oferty handlowo-usługowe aż 400 firm z ponad 50 państw, co stanowi kolejny wzrost liczby wystawców w porównaniu do poprzedniej edycji o prawie 100 uczestników. Reprezentowali oni w ponad połowie usługi transportowe i logistyczne. Nie zabrakło także firm produkcyjnych, sieci handlowych, sieci stacji paliw, kart paliwowych, usług GPS, tachografów, finansów, ubezpieczeń, czy podatków. Co nas cieszy, szczególnie bogatą ofertę pojazdów i usług pokazali także czołowi importerzy samochodów ciężarowych w naszym kraju, a także producenci naczep i przyczep. Oto co ciekawego czekało na odwiedzających...
Hale EXPO XXI w Warszawie gościły w dniach 5-7 listopada br. jedne z największych targów branży TSL w Polsce - Międzynarodowe Targi TransLogistica Poland. W sumie mogliśmy na niej poznać oferty handlowo-usługowe aż 400 firm z ponad 50 państw, co stanowi kolejny wzrost liczby wystawców w porównaniu do poprzedniej edycji o prawie 100 uczestników. Reprezentowali oni w ponad połowie usługi transportowe i logistyczne. Nie zabrakło także firm produkcyjnych, sieci handlowych, sieci stacji paliw, kart paliwowych, usług GPS, tachografów, finansów, ubezpieczeń, czy podatków. Co nas cieszy, szczególnie bogatą ofertę pojazdów i usług pokazali także czołowi importerzy samochodów ciężarowych w naszym kraju, a także producenci naczep i przyczep. Oto co ciekawego czekało na odwiedzających...
Nowe systemy Volvo Trucks
Wysokie natężenie ruchu ulicznego stwarza wiele codziennych zagrożeń dla bezpieczeństwa niechronionych użytkowników dróg. Dlatego Volvo Trucks wprowadza dwa systemy bezpieczeństwa skupiające się na ochronie pieszych i rowerzystów. Pierwszy to system aktywnego wspomagania unikania kolizji bocznych Volvo, gdzie kluczowym słowem jest „aktywny”. Jest to ewolucja istniejącego systemu bezpieczeństwa, do której dodano funkcję aktywnego hamowania. Wykorzystując czujniki radarowe do wykrywania zbliżających się rowerzystów, system może ostrzegać kierowcę, a w razie potrzeby może teraz również aktywnie hamować pojazd ciężarowy, aby uniknąć kolizji z rowerzystami podczas skręcania w stronę pasażera.
Wysokie natężenie ruchu ulicznego stwarza wiele codziennych zagrożeń dla bezpieczeństwa niechronionych użytkowników dróg. Dlatego Volvo Trucks wprowadza dwa systemy bezpieczeństwa skupiające się na ochronie pieszych i rowerzystów. Pierwszy to system aktywnego wspomagania unikania kolizji bocznych Volvo, gdzie kluczowym słowem jest „aktywny”. Jest to ewolucja istniejącego systemu bezpieczeństwa, do której dodano funkcję aktywnego hamowania. Wykorzystując czujniki radarowe do wykrywania zbliżających się rowerzystów, system może ostrzegać kierowcę, a w razie potrzeby może teraz również aktywnie hamować pojazd ciężarowy, aby uniknąć kolizji z rowerzystami podczas skręcania w stronę pasażera.
Jak przejść przez trudne czasy dla branży?
Po trzech kwartałach 2024 roku skonsolidowane przychody Grupy Wielton wyniosły 1579,0 mln zł spadając rdr. o ponad 35 proc. Skonsolidowany wolumen sprzedaży wyniósł 10 997 szt., w porównaniu do 15 684 szt. rok wcześniej. Grupa w tym czasie wypracowała wynik EBITDA na poziomie 10,7 mln zł, w porównaniu do 181,5 mln zł przed rokiem, przy marży EBITDA na poziomie 0,7 proc. wobec 7,4 proc. rok wcześniej. Mimo licznych wyzwań i znacznego schłodzenia popytu na naczepy i przyczepy, Grupa utrzymała swoje pozycje na większości kluczowych europejskich rynków.
Po trzech kwartałach 2024 roku skonsolidowane przychody Grupy Wielton wyniosły 1579,0 mln zł spadając rdr. o ponad 35 proc. Skonsolidowany wolumen sprzedaży wyniósł 10 997 szt., w porównaniu do 15 684 szt. rok wcześniej. Grupa w tym czasie wypracowała wynik EBITDA na poziomie 10,7 mln zł, w porównaniu do 181,5 mln zł przed rokiem, przy marży EBITDA na poziomie 0,7 proc. wobec 7,4 proc. rok wcześniej. Mimo licznych wyzwań i znacznego schłodzenia popytu na naczepy i przyczepy, Grupa utrzymała swoje pozycje na większości kluczowych europejskich rynków.
Nie rejestrowali swoich aktywności
Funkcjonariusze z Olsztyna na S16 (obwodnica Olsztyna) zatrzymali ciężarówkę tureckiego przewoźnika. Wstępna analiza zapisów czasu pracy kierowcy oraz błędy zarejestrowane w pamięci tachografu wzbudziły podejrzenia inspektorów, że urządzenie rejestrujące mogło zostać przerobione w celu fałszowania zapisów czasu pracy kierowcy, prędkości pojazdu oraz przebytej drogi. Szczegółowa kontrola potwierdziła zainstalowanie niedozwolonego wyłącznika. Inspektorzy skierowali pojazd do uprawnionego serwisu w celu zamontowania nowego tachografu. Także w tym przypadku kontrola zakończyła się interwencją funkcjonariuszy Policji. Wobec przedsiębiorstwa wszczęto postępowanie administracyjne.
Funkcjonariusze z Olsztyna na S16 (obwodnica Olsztyna) zatrzymali ciężarówkę tureckiego przewoźnika. Wstępna analiza zapisów czasu pracy kierowcy oraz błędy zarejestrowane w pamięci tachografu wzbudziły podejrzenia inspektorów, że urządzenie rejestrujące mogło zostać przerobione w celu fałszowania zapisów czasu pracy kierowcy, prędkości pojazdu oraz przebytej drogi. Szczegółowa kontrola potwierdziła zainstalowanie niedozwolonego wyłącznika. Inspektorzy skierowali pojazd do uprawnionego serwisu w celu zamontowania nowego tachografu. Także w tym przypadku kontrola zakończyła się interwencją funkcjonariuszy Policji. Wobec przedsiębiorstwa wszczęto postępowanie administracyjne.