Back to Top

e-Route Luty 2022

e-Route Expert

e-Route Facebook


W NAJNOWSZYM NUMERZE online


Kto sprzedał najwięcej w roku 2021?

Kto sprzedał najwięcej w roku 2021?


W minionym roku 2021 zarejestrowano 32 684 samochody ciężarowe pow. 3,5t. Wzrost wyniósł 58,1%. W całej grupie znalazło się 24 890 ciągników i ich liczebność zwiększyła się porównaniu z poziomem w 2020 r. o 10 425 szt. (+72,1%). Wśród nich na czele niezachwianie jest DAF z liczbą 6 445 rejestracji (+69%). Zmniejszył udział w rynku ( -0,5 pkt. proc.) do 26%. Za nim VOLVO (4 676 szt. +77%) powiększył udział o 0,5 pkt. proc. do 19% rynku. Na trzecim miejscu jest MERCEDES-BENZ po rejestracji 4 150 szt. (+86%; niespełna 17% udz.) zyskał 1,3 pkt. proc. udziału. Na czwartym MAN z udziałem niespełna 15% - (3 624; +63%) i SCANIA z 14% udziałem (3 491 ; +52%).


czytaj więcej str. 4


Knorr-Bremse TruckServices z nową ofertą szkoleń na rok 2022.Knorr-Bremse TruckServices

z nową ofertą szkoleń na rok 2022.

 

Z uwagi na niespotykany jak dotąd postęp techniczny, wprowadzenie nowych systemów napędowych, a także wzrost udziału elektroniki w przemyśle pojazdów użytkowych, wzrosły wymagania dotyczące personelu warsztatowego i wyposażenia: warsztaty wymagają logistyki części, wszechstronnego sprzętu technicznego (diagnostyka / oprogramowanie) oraz jeszcze bardziej kompleksowo przeszkolonego personelu. Aby stawić czoła wyzwaniom w specjalistycznych serwisach, firma Knorr-Bremse oferuje w programie szkoleniowym na rok 2022 sprawdzoną ofertę zajęć ze zaktualizowaną zawartością każdego z nich.


czytaj więcej str. 12


Scania prezentuje układ podwozia MACH.Scania prezentuje układ podwozia MACH.


Scania wprowadza w swoich najnowszych pojazdach nie tylko nowy układ napędowy z licznymi możliwościami zastosowań, lecz również szereg przydatnych nowości w podwoziu. Cechą wspólną wszystkich tych elementów jest zdolność do znacznego poszerzenia możliwości specyfikacji i eksploatacji pojazdów oraz pełnego dostosowania ich do konkretnych zastosowań i zadań. MACH, nowe podwozie o modułowej konstrukcji Scania, jest znacznie bardziej elastyczne, jeśli chodzi o potrzeby poszczególnych klientów. Jego główną cechą jest nowy układ otworów wierconych w ramie, z dedykowanymi otworami do montażu komponentów zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz ramy.


czytaj więcej str. 14



Podsumowanie 22.edycji Rajdu Dakar.Podsumowanie 22.edycji Rajdu Dakar.


Kolejna, 22 edycja Rajdu Dakar już za nami. Nas najbardziej interesowała rywalizacja pojazdów ciężarowych. Można by powiedzieć, że wszystko odbyło się bez niespodzianek. Jak prawie co roku swoją dominację potwierdził Kamaz. Cztery załogi rosyjskiego producenta zajęły w klasyfikacji generalnej cztery czołowe lokaty. Zwycięska załoga z numerem bocznym 500 w składzie Dmitry Sotnikov, Ruslan Akhmaseev i Ilgiz Akhmetzianov, 12 etapów rajdu pokonała w 41 godzin 37 minut i 34 sekundy. W tym roku główny konkurent Kamaza - PETRONAS Team De Rooy IVECO ponownie zamknął Dakar z dobrym wynikiem, plasując wszystkie trzy ciężarówki IVECO w pierwszej dziesiątce.


czytaj więcej str. 28



Active Grip Control dla elektrycznych ciężarówek Volvo.Active Grip Control dla elektrycznych ciężarówek Volvo.


Volvo Trucks wprowadza na rynek nową, opatentowaną funkcję bezpieczeństwa dla pojazdów elektrycznych – Active Grip Control. Ta innowacyjna technologia znacząco poprawia stabilność, przyspieszanie i hamowanie na śliskiej nawierzchni. Dzięki szybkiej reakcji silników elektrycznych można błyskawicznie kontrolować siłę generowaną między kołami a drogą, aby aktywnie zapobiegać tzw. „buksowaniu” kół. Funkcja ta wyraźnie poprawia przyspieszanie na śliskiej nawierzchni. Testy przeprowadzone z Volvo FH Electric na nawierzchni o niskim współczynniku tarcia z załadowaną naczepą wykazały 45% poprawę przy pełnym przyspieszeniu.


czytaj więcej str. 34


 


 

Nowa seria pojazdów używanych Renault Trucks.Nowa seria pojazdów używanych Renault Trucks.


Renault Trucks przedstawiło najnowszą serię specjalną pojazdów używanych o nazwie T Robust 13L. Ciągniki te zostały odnowione przez fabryczny zespół stylistów i cechują się dynamicznym, wyczynowym wizerunkiem oraz są pakietowane ze specjalnie dobranymi usługami serwisowymi.

W czasach braków kadrowych wśród zawodowych kierowców, właściciele firm transportowych i przewoźnicy przykładają więcej uwagi do kwestii stylizacji swoich pojazdów. To pozwala pozyskać ich zainteresowanie. Dowodzi tego sukces serii specjalnej Renault Trucks T01 Racing.


czytaj wiecej str. 4

Mercedes-Benz eVito z większym zasięgiem.Mercedes-Benz eVito z większym zasięgiem.


Mercedes-Benz eVito podąża śladem eVito Tourera i od 8 grudnia jako furgon również jest dostępny w sprzedaży w Polsce z kompleksowo zaktualizowanym elektrycznym układem napędowym i nową baterią o pojemności użytkowej 60 kWh. Tak wyposażony lokalnie bezemisyjny van zastępuje model z powodzeniem wprowadzony na rynek w 2018 r., a dzięki znacznie większemu zasięgowi (średniemu) 258-265 kilometrów (WLTP)1 2 dociera do szerszego grona użytkowników pojazdów na potrzeby komercyjnego transportu towarowego.


czytaj więcej str. 8

 

Scania wprowadza cyfrowe lusterka i nowe opcje wnętrza.Scania wprowadza cyfrowe lusterka i nowe opcje wnętrza.


Wraz z nowym układem napędowym o którym pisaliśmy w poprzednim numerze e-Route on-line, Scania wprowadza także nowe elementy wyposażenia do swoich pojazdów klasy premium. Najbardziej zauważalną zmianą jest nowy system Scania Mirror View Camera (SMVC), którego wyjątkowe rozwiązania wynoszą interfejs człowiek-maszyna związany z cyfrowymi lusterkami na zupełnie nowy poziom. Nowe wersje tapicerki i kolorystyki wnętrza oraz cztery różne opcje leżanek to kolejne nowe elementy, oferujące dodatkowy komfort kierowcy pojazdu klasy premium.


czytaj więcej str. 12


Stabilne ceny paliw na przełomie roku.Stabilne ceny paliw na przełomie roku.


Koniec roku 2021 przyniósł długo oczekiwane obniżki cen paliw na stacjach. Średnie ceny paliw w ostatnich dniach grudnia spadły od 1 do 3 groszy na litrze i na dzień 30-12-2021 r. wynosiły odpowiednio dla: benzyny bezołowiowej 95 – 5,73 zł/l (-2 gr/l), bezołowiowej 98 – 6,02 zł/l (-1 gr/l),  dla oleju napędowego – 5,76 zł/l (-2 gr/l) i autogazu – 3,19 zł/l (-3 gr/l). Na zbliżonym poziomie ceny paliw utrzymają się prawdopodobnie także w I dekadzie stycznia nowego roku.


czytaj więcej str. 22


8 problemów, które rozwiązuje trucking.8 problemów, które rozwiązuje trucking.


Trucking to usługa realizowana przez przewoźnika kontraktowego, w ramach której klient ma zapewniony ciągnik siodłowy na wyłączność, a także kierowców do jego prowadzenia – w pojedynczej lub podwójnej obsadzie. To rozwiązanie dedykowane jest przede wszystkim dużym operatorom logistycznym i firmom, które regularnie muszą realizować przewozy drogowe. Przewoźnik kontraktowy gwarantuje zasoby, czyli pojazd z pełną obsługą, które klient wykorzystuje, by sprawnie wykonywać swoje zadania transportowe.



czytaj więcej str. 24


 

 


 

 

 

e-Route zobacz nową ScanięNie tylko nowy układ napędowy.


Stopień sprawności cieplnej nowych silników Scania wynosi około 50%, co jest wartością niegdyś nieosiągalną dla silników spalinowych. Za tymi parametrami kryją się pomysłowe rozwiązania inżynierskie i technologie, takie jak DOHC, czy dozowanie AdBlue przez układ Scania Twin SCR. Rozbudowane systemy zarządzania pracą silnika monitorują układ napędowy, przyczyniając się do wymiernych oszczędności dla użytkownika.

 


czytaj więcej str. 4

e-Route miesięcznik motoryzacyjnyNowe DAFy z tytułem „International Truck of the Year”.


Nowa generacja pojazdów ciężarowych DAF do transportu długodystansowego została nagrodzona tytułem „International Truck of the Year 2022”. „Pojazdy XF, XG i XG⁺ wyznaczają w branży nowy standard wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy” — oświadczyło jury po przeprowadzeniu szeregu testów. Firma DAF została również uhonorowana nagrodą „2022 Truck Innovation Award”, która doceniła pojazd XF Innovation z silnikiem spalinowym na wodór.  


czytaj więcej str. 10

Nowe naczepy Langendorf


Nowa seria naczep Langendorf SMART-LINE.


Langendorf od wielu już lat znany jest z produkcji wysoko wyspecjalizowanych pojazdów do różnych zastosowań. Od tego roku oferuje szeroką ofertę uniwersalnych naczep niskopodwoziowych SMART-LINE. Skąd ta nazwa? Otóż ideą projektu było stworzenie serii naczep uniwersalnych, mogących pracować przy rozmaitych zadaniach drogowych. I tak w serii znajdziemy rozsuwane i nierozsuwane naczepy do przewozu pojazdów i maszyn budowlanych o 3 lub 4 osiach.


czytaj więcej str. 14


Mercedes-Benz Actros


Mercedes-Benz Actros ma już 25 lat.


Od 1996 r. celem każdej kolejnej generacji Actrosa jest odegranie pionierskiej roli, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa, optymalizacji zużycia paliwa, łączności sieciowej i komfortu. Actros 1 zachwycał m.in. elektronicznym układem hamulcowym EBS, w pełni zautomatyzowanym systemem przełączania biegów, magistralą CAN oraz kabiną Megaspace z płaską podłogą.Actrosa 2 posiadał już system automatycznego utrzymywania odległości, asystenta hamowania awaryjnego Active Brake Assist, czy asystenta utrzymania pasa ruchu.


czytaj więcej str. 22


Renault Trucks silniki


Renault Trucks i silniki nowej generacji.


W mijającym roku 2021 Renault Trucks wprowadziło wiele ważnych zmian w gamach T, T High, C i K w zakresie komfortu jazdy i funkcjonalności wyposażenia. Producent kontynuuje dalsze prace nad rozwojem produktu wprowadzając ulepszone 11 i 13 litrowe silniki DE11 / DE13 Euro VI Step E. Jak mówi, w połączeniu z nowymi technologiami i usługami mogą dostarczyć do 10% oszczędności w porównaniu do poprzednich wariantów jednostek napędowych.



czytaj więcej str. 26


POPRZEDNIE NUMERY online


Co kwartał na twoim biurku lub w samochodzie

Najnowszy numer kwartalnika drukowanego


e-Route Expert

e-Route Expert

e-Route Expert

 

Jesień 2021

e-Route Expert

 

Lato 2021

e-Route Expert

 

Wiosna 2021

e-Route Expert

 

Zima 2020

 




 

e-Route


Aktualności


Na łamach  e-Route Expert nasi czytelnicy znajdują najciekawsze teksty redakcyjne na co dzień publikowane na łamach elektronicznego magazynu e-Route Pojazdy Użytkowe. Dzięki nim poszerzają swoją wiedzę na temat pojazdów ciężarowych oraz wszystkiego co związane jest  z ich użytkowaniem i finansowaniem.

e-Route aktualności z branży motoryzacyjnej


Analizy rynku


e-Route Expert to wnikliwe analizy i najnowsze zestawienia sprzedaży,    pojazdów użytkowych. Udziały rynkowe czołowych importerów, także z podziałem na segmenty pojazdów ciężarowych, ciągników siodłowych samochodów  dostawczych i naczep.

e-Route aktualności z branży motoryzacyjnej


Tabele importerów


Co wydanie podajemy najnowszą listę autoryzowanych stacji serwisowych i dilerskich, którą opracowujemy wspólnie

z centralami importerów krajowych DAF, Ford, IVECO, MAN, Dimler, Renault, Scania

i Volvo.



Co jeszcze dostaniesz w bezpłatnej prenumeracie?

DODATKI SPECJALNE


Zestawienie ogumienia


Każdy numer e-Route Service to najnowsze zestawienia opon po pojazdów ciężarowych pokazane z podziałem na oś prowadzącą, napędową i osie naczepy. Zestawienie aktualizowane z udziałem importerów każdej z marek.

Zestawienie olei silnikowych


Nie trzeba przekonywać, że niezwykle istotnym w długiej i bezawaryjnej eksploatacji pojazdu ciężarowego jest olej silnikowy. W dodatku specjalnym e-Route Service znajdą Państwo zestawienie tych najbardziej popularnych na Polskim

rynku.

Jednostki napędowe


Jednostka napędowa jednostce nie równa. My w dodatku e-Route Service wspólnie z producentami pojazdów użytkowych, prezentujemy wszystkie wykorzystywane w najnowszych pojazdach danej marki. Typy, moce, momenty obrotowe.