Volvo FM Low Entry
Volvo wprowadza na rynek swoją pierwszą w historii ciężarówkę opracowaną wyłącznie z napędem elektrycznym. FM Low Entry, bo o niej mowa, jest zoptymalizowana pod kątem bezpiecznej i jeszcze bardziej wydajnej jazdy w obszarach miejskich. Niska pozycja za kierownicą zapewnia kierowcy doskonałą widoczność i kontrolowanie otoczenia. To jedna z kluczowych cech, która zapewniła modelowi FM Low Entry pięciogwiazdkową ocenę w standardzie Direct Vision. Rozpoczęcie sprzedaży modelu przypada na pierwszy kwartał 2024 r., a rozpoczęcie produkcji na drugi kwartał tego samego roku.
IVECO - wszechstronny gracz na rynku
W połowie lutego br. IVECO Poland na dorocznej konferencji prasowej podsumowało ostatnie miesiące swojej działalności. Jak podkreślił Daniel Wolszczak, Business Director IVECO Poland & Ukraine, był to owocny czas, w którym pomimo niewątpliwych trudności z jakimi mierzy się branża transportowa, udało się wypracować całkiem przyzwoite rezultaty sprzedażowe, prawie we wszystkich segmentach rynku. I tak dla przykładu w grupie najlżejszych pojazdów ciężarowych o DMC od 3,49 do 7,2 tony IVECO z modelem Daily zajęło w minionym roku 2 miejsce w kraju, ze sprzedażą wyższą o prawie 800 pojazdów niż w roku 2022.
Idą kolejne podwyżki. Jakie?
Poprzedni rok upłynął pod znakiem licznych zmian w obszarze rozliczania czasu pracy kierowców, jaki i automatyzacji procesów wewnątrz firm transportowych. Spowolnienie gospodarcze, które dało się we znaki w tym sektorze przełożyło się na potrzebę ograniczania wydatków i jeszcze większej kontroli kosztów. Wszystko wskazuje na to, że trend technologizacji polskich przedsiębiorstw i postępującej optymalizacji działań będzie się umacniał w tym roku. A to między innymi za sprawą kolejnych podwyżek, które czekają branżę TSL. Jakich?
Znaczne nadwyżki ładunku
Zdecydowanie za dużo ładunku przewożono zespołem pojazdów, który na drodze ekspresowej nr 61 w okolicach Raczek, skontrolowali inspektorzy z suwalskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Białymstoku. Sześcioosiowym zestawem wykonywany był przewóz drewna sosnowego na trasie Biała Piska – Suwałki. Szczegółowe pomiary ładunku i zastosowanie znormalizowanych norm przeliczeniowych wykazały, że ilość przewożonego drewna przekracza wartość dopuszczalną dla kontrolowanego zestawu. Kontrola z użyciem wagi potwierdziła przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów. Zestaw wraz z ładunkiem ważył 56,75 t – za dużo o blisko 17 t.
Renault Trucks przedstawia T Red
Renault prezentuje specjalną serię używanych samochodów ciężarowych T Red. W tej specjalnej serii zastosowano innowacyjne podejście do przedłużania żywotności pojazdów ciężarowych przy jednoczesnej ochronie środowiska. Zaprojektowano je tak, aby mogły przejechać ponad milion kilometrów. Dlaczego więc zatrzymywać się wcześniej? W ramach swojego zaangażowania w podejście zorientowane na środowisko i ekologię, producent przeciwstawia się starzeniu pojazdów, przedłużając ich pierwszy okres eksploatacji, umożliwiając w ten sposób swoim klientom intensywne użytkowanie ich przez dłuższy czas.
Renault prezentuje specjalną serię używanych samochodów ciężarowych T Red. W tej specjalnej serii zastosowano innowacyjne podejście do przedłużania żywotności pojazdów ciężarowych przy jednoczesnej ochronie środowiska. Zaprojektowano je tak, aby mogły przejechać ponad milion kilometrów. Dlaczego więc zatrzymywać się wcześniej? W ramach swojego zaangażowania w podejście zorientowane na środowisko i ekologię, producent przeciwstawia się starzeniu pojazdów, przedłużając ich pierwszy okres eksploatacji, umożliwiając w ten sposób swoim klientom intensywne użytkowanie ich przez dłuższy czas.
Sprzedażowa karuzela
W połowie marca br. MAN Truck & Bus Polska na dorocznej konferencji prasowej przedstawił swoje wyniki sprzedażowe za rok 2023 oraz nakreślił główne plany i cele na rok obecny. Jak powiedział nam Claus Wallenstein - dyrektor generalny firmy, w Polsce mimo bardzo niestabilnego, a wręcz chaotycznego rynku pojazdów użytkowych w zeszłym roku marce udało się uzyskać historyczny wzrost rentowności sprzedaży. Możliwe to było dzięki 10% wzrostowi sprzedaży nowych pojazdów ciężarowych, 8% wzrostowi sprzedaży nowych pojazdów dostawczych i 15% wzrostowi przychodów z usług serwisowych. W sumie przychody marki rok do roku podskoczyły o niebagatelne 27%.
W połowie marca br. MAN Truck & Bus Polska na dorocznej konferencji prasowej przedstawił swoje wyniki sprzedażowe za rok 2023 oraz nakreślił główne plany i cele na rok obecny. Jak powiedział nam Claus Wallenstein - dyrektor generalny firmy, w Polsce mimo bardzo niestabilnego, a wręcz chaotycznego rynku pojazdów użytkowych w zeszłym roku marce udało się uzyskać historyczny wzrost rentowności sprzedaży. Możliwe to było dzięki 10% wzrostowi sprzedaży nowych pojazdów ciężarowych, 8% wzrostowi sprzedaży nowych pojazdów dostawczych i 15% wzrostowi przychodów z usług serwisowych. W sumie przychody marki rok do roku podskoczyły o niebagatelne 27%.
Elektryczny DAF XD już w Polsce
Przy okazji niedawnej gali Dealer Roku DAF 2024, po raz pierwszy w Polsce zaprezentowano dziennikarzom DAF-a XD Electric, który powstaje w zupełnie nowym zakładzie produkcji pojazdów elektrycznych, uruchomionym w 2023 roku w Eindhoven.Egzemplarz sprowadzony z Holandii specjalnie na tę okazję to podwozie z napędem 6x2 i skrętną osią wleczoną (FAN). Przedstawionego w Rzeszowie DAF-a XD Electric wyposażono w dzienną kabinę pomalowaną białym, metalizowanym lakierem – charakterystycznym dla elektrycznych modeli marki. Elektryczny DAF XD, podobnie jak wersja spalinowa, ma dzienną kabinę wydłużoną o 15 cm względem modelu CF.
Przy okazji niedawnej gali Dealer Roku DAF 2024, po raz pierwszy w Polsce zaprezentowano dziennikarzom DAF-a XD Electric, który powstaje w zupełnie nowym zakładzie produkcji pojazdów elektrycznych, uruchomionym w 2023 roku w Eindhoven.Egzemplarz sprowadzony z Holandii specjalnie na tę okazję to podwozie z napędem 6x2 i skrętną osią wleczoną (FAN). Przedstawionego w Rzeszowie DAF-a XD Electric wyposażono w dzienną kabinę pomalowaną białym, metalizowanym lakierem – charakterystycznym dla elektrycznych modeli marki. Elektryczny DAF XD, podobnie jak wersja spalinowa, ma dzienną kabinę wydłużoną o 15 cm względem modelu CF.
Zdecydowanie za ciężkie pojazdy
W nocy z poniedziałku na wtorek (4/5 marca) na ekspresowej „piątce” w okolicach Bydgoszczy inspektorzy kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego skontrolowali ciągnik z dwiema, spiętymi na sztywno przyczepami z kontenerami. Według dokumentów przewozowych w kontenerach znajdowało się ponad 50 ton ryżu. Ważenie potwierdziło przekroczenie dopuszczalnej masy zestawu. Ciężarówka ważyła 71,7 tony. Przekroczone były również dopuszczalne naciski osi ciągnika i przyczep. Ponadto transport o masie przekraczającej 60 ton powinien być pilotowany. W tym przypadku takiego pilota nie było. Analiza czasu pracy kierowcy ujawniła naruszenia norm prowadzenia pojazdów, przerw i odpoczynków.
W nocy z poniedziałku na wtorek (4/5 marca) na ekspresowej „piątce” w okolicach Bydgoszczy inspektorzy kujawsko-pomorskiej Inspekcji Transportu Drogowego skontrolowali ciągnik z dwiema, spiętymi na sztywno przyczepami z kontenerami. Według dokumentów przewozowych w kontenerach znajdowało się ponad 50 ton ryżu. Ważenie potwierdziło przekroczenie dopuszczalnej masy zestawu. Ciężarówka ważyła 71,7 tony. Przekroczone były również dopuszczalne naciski osi ciągnika i przyczep. Ponadto transport o masie przekraczającej 60 ton powinien być pilotowany. W tym przypadku takiego pilota nie było. Analiza czasu pracy kierowcy ujawniła naruszenia norm prowadzenia pojazdów, przerw i odpoczynków.
Nowy Actros L ProCabin
Od czasu swojej premiery rynkowej w czerwcu 2021 r. Actros L reprezentuje segment premium wysokotonażowych samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Trucks z napędem wysokoprężnym. Teraz producent wynosi swój sztandarowy, cieszący się ogromną popularnością pojazd na nowy poziom: nowy Actros L posiada wszelkie atuty, mogące zyskać dla niego uznanie zarówno wśród operatorów flot, jak i zawodowych kierowców – futurystyczną stylistykę, udoskonaloną aerodynamikę, szereg rozwiązań zwiększających komfort, oszczędne silniki, wysoką dynamikę jazdy oraz najnowsze systemy asystujące.
Od czasu swojej premiery rynkowej w czerwcu 2021 r. Actros L reprezentuje segment premium wysokotonażowych samochodów ciężarowych Mercedes-Benz Trucks z napędem wysokoprężnym. Teraz producent wynosi swój sztandarowy, cieszący się ogromną popularnością pojazd na nowy poziom: nowy Actros L posiada wszelkie atuty, mogące zyskać dla niego uznanie zarówno wśród operatorów flot, jak i zawodowych kierowców – futurystyczną stylistykę, udoskonaloną aerodynamikę, szereg rozwiązań zwiększających komfort, oszczędne silniki, wysoką dynamikę jazdy oraz najnowsze systemy asystujące.
Raport sprzedaży pojazdów użytkowych
W I kwartale 2024 r. zarejestrowano 7 226 samochody ciężarowe pow. 3,5t. Rynek zmniejszył się o 16%. W ogólnym rankingu marek w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5t w 2024 r. najwięcej pojazdów wydała SCANIA (1 656; +26%), drugie było VOLVO (1 200; -27%), które wyprzedza markę MERCEDES-BENZ (1 186; -35%). MAN jest czwarty (1 117 szt. +51%), a piąty DAF (-44%) po wydaniu 863 szt. Leader SCANIA w okresie styczeń-marzec 2024 r. miał 23% udziału w rynku zyskując o 7,7 pkt proc. wobec ubiegłego roku. VOLVO miało prawie 17%, tracąc 2,5 pkt. proc. MERCEDES-BENZ z 16% udziałem stracił 4,7 pkt proc.
W I kwartale 2024 r. zarejestrowano 7 226 samochody ciężarowe pow. 3,5t. Rynek zmniejszył się o 16%. W ogólnym rankingu marek w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5t w 2024 r. najwięcej pojazdów wydała SCANIA (1 656; +26%), drugie było VOLVO (1 200; -27%), które wyprzedza markę MERCEDES-BENZ (1 186; -35%). MAN jest czwarty (1 117 szt. +51%), a piąty DAF (-44%) po wydaniu 863 szt. Leader SCANIA w okresie styczeń-marzec 2024 r. miał 23% udziału w rynku zyskując o 7,7 pkt proc. wobec ubiegłego roku. VOLVO miało prawie 17%, tracąc 2,5 pkt. proc. MERCEDES-BENZ z 16% udziałem stracił 4,7 pkt proc.
Nowy MAN TGE Next Level
Pojazdy MAN TGE na rok modelowy 2025 przeszły dużą modernizację funkcjonalną jak i wnętrza. Dzięki nim jak mówi producent „Ciężarówka pośród vanów” dokonuje największego skoku technologicznego w swojej historii. Dzięki nowym jednostkom sterującym, a także nowym radarom oraz kamerom, znacznie poprawiono działanie systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Całkowicie nowymi są na przykład system monitorowania martwego pola oraz ostrzeżenia przy ruszaniu.
Pojazdy MAN TGE na rok modelowy 2025 przeszły dużą modernizację funkcjonalną jak i wnętrza. Dzięki nim jak mówi producent „Ciężarówka pośród vanów” dokonuje największego skoku technologicznego w swojej historii. Dzięki nowym jednostkom sterującym, a także nowym radarom oraz kamerom, znacznie poprawiono działanie systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Całkowicie nowymi są na przykład system monitorowania martwego pola oraz ostrzeżenia przy ruszaniu.
Fałszywa korespondencja dot. mandatu z fotoradaru
Główny Inspektorat Transportu Drogowego ostrzega przed fałszywą korespondencją informującą o ukaraniu mandatem karnym wraz z wezwaniem do dokonania płatności za wykroczenie drogowe, zarejestrowane przez system CANARD. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym nie wysyła wezwań z numerem rachunku bankowego do opłacenia mandatu karnego. Pierwsza korespondencja z CANARD przesyłaną do właściciela/ posiadacza pojazdu nie jest jeszcze mandatem karnym.
Główny Inspektorat Transportu Drogowego ostrzega przed fałszywą korespondencją informującą o ukaraniu mandatem karnym wraz z wezwaniem do dokonania płatności za wykroczenie drogowe, zarejestrowane przez system CANARD. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym nie wysyła wezwań z numerem rachunku bankowego do opłacenia mandatu karnego. Pierwsza korespondencja z CANARD przesyłaną do właściciela/ posiadacza pojazdu nie jest jeszcze mandatem karnym.
MAN eTruck - jazda testowa
W połowie maja 2024 r. na torze Modlin MAN Truck & Bus Polska przedstawił swój flagowy długodystansowy pojazd elektryczny MAN eTruck. Złożono już na niego ok. 700 zamówień na różnych rynkach, a pierwsze 200 egzemplarzy trafi do wybranych klientów już w 2024 r., a od 2025 r., wraz ze wzrostem zamówień, rozpocznie się produkcja wielkoseryjna w fabryce w Monachium. Nowe pojazdy MAN eTGX i MAN eTGS charakteryzują się dużą różnorodnością konfiguracji akumulatorów. Sześć pakietów akumulatorów, z których dwa są zainstalowane pod kabiną i do czterech kolejnych z boku ramy pojazdu, oferuje do 480 kWh użytecznej pojemności akumulatora dla dziennych przebiegów od 600 do 800 kilometrów.
W połowie maja 2024 r. na torze Modlin MAN Truck & Bus Polska przedstawił swój flagowy długodystansowy pojazd elektryczny MAN eTruck. Złożono już na niego ok. 700 zamówień na różnych rynkach, a pierwsze 200 egzemplarzy trafi do wybranych klientów już w 2024 r., a od 2025 r., wraz ze wzrostem zamówień, rozpocznie się produkcja wielkoseryjna w fabryce w Monachium. Nowe pojazdy MAN eTGX i MAN eTGS charakteryzują się dużą różnorodnością konfiguracji akumulatorów. Sześć pakietów akumulatorów, z których dwa są zainstalowane pod kabiną i do czterech kolejnych z boku ramy pojazdu, oferuje do 480 kWh użytecznej pojemności akumulatora dla dziennych przebiegów od 600 do 800 kilometrów.
IVECO i Metallica M72 World Tour
IVECO jest gotowe dołączyć do zespołu Metallica podczas europejskiej trasy koncertowej M72 World Tour w ramach partnerstwa ogłoszonego w listopadzie ubiegłego roku w Barcelonie podczas premiery w pełni odnowionej gamy IVECO. IVECO i Metallica wspólnie przyczyniają się do redukcji emisji CO2 i wspierają społeczności w miejscach, w których odbędą się koncerty poprzez wspólne zaangażowanie w zrównoważone działania. IVECO współpracuje z zespołem rockowym i zapewnia niskoemisyjny transport na trasie do wszystkich 9 przystanków trasy koncertowej w Europie.
IVECO jest gotowe dołączyć do zespołu Metallica podczas europejskiej trasy koncertowej M72 World Tour w ramach partnerstwa ogłoszonego w listopadzie ubiegłego roku w Barcelonie podczas premiery w pełni odnowionej gamy IVECO. IVECO i Metallica wspólnie przyczyniają się do redukcji emisji CO2 i wspierają społeczności w miejscach, w których odbędą się koncerty poprzez wspólne zaangażowanie w zrównoważone działania. IVECO współpracuje z zespołem rockowym i zapewnia niskoemisyjny transport na trasie do wszystkich 9 przystanków trasy koncertowej w Europie.
Kontrole zakończone zakazem jazdy
Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie zatrzymali na S12 wieloosiowy zestaw, należący do przewoźnika z okolic Mławy. Były nim transportowane dwa kontenery granitu z portu kontenerowego w Gdańsku do Lublina. Już sama konfiguracja zestawu była niedozwolona, bo składał się on z trzech pojazdów. Masa rzeczywista zespołu pojazdów zamiast maksymalnie dopuszczalnych 40 ton wynosiła 73 tony. Przeciążone były również poszczególne grupy osi. W okresie objętym kontrolą kierowca dopuścił się 35 naruszeń z zakresu czasu pracy. Kontrola zakończyła się nałożeniem przez inspektorów mandatów karnych i wszczęciem postępowania administracyjnego wobec przewoźnika.
Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie zatrzymali na S12 wieloosiowy zestaw, należący do przewoźnika z okolic Mławy. Były nim transportowane dwa kontenery granitu z portu kontenerowego w Gdańsku do Lublina. Już sama konfiguracja zestawu była niedozwolona, bo składał się on z trzech pojazdów. Masa rzeczywista zespołu pojazdów zamiast maksymalnie dopuszczalnych 40 ton wynosiła 73 tony. Przeciążone były również poszczególne grupy osi. W okresie objętym kontrolą kierowca dopuścił się 35 naruszeń z zakresu czasu pracy. Kontrola zakończyła się nałożeniem przez inspektorów mandatów karnych i wszczęciem postępowania administracyjnego wobec przewoźnika.
Daimler Truck na EV Experience
Organizowany na podwarszawskim Torze Modlin piknik elektromobilności EV Experience to największe tego typu wydarzenie w Polsce. W poprzednich dwóch latach goście imprezy testowali wyłącznie elektryczne samochody osobowe i dostawcze. W tym roku po raz pierwszy mieli okazję doświadczyć jazdy ciężarówkami z napędem bateryjnym. Daimler Truck Polska od kilku miesięcy prowadzi wśród klientów intensywny program testów swoich elektrycznych modeli: eActrosa 300 oraz eActrosa 400. Teraz, podczas dwudniowego pikniku EV Experience, każdy – zarówno przedstawiciele biznesu, jak i osoby prywatne – mógł przekonać się osobiście, jak wygląda jazda zarówno tymi pojazdami, jak i lekką ciężarówką FUSO eCanter.
Organizowany na podwarszawskim Torze Modlin piknik elektromobilności EV Experience to największe tego typu wydarzenie w Polsce. W poprzednich dwóch latach goście imprezy testowali wyłącznie elektryczne samochody osobowe i dostawcze. W tym roku po raz pierwszy mieli okazję doświadczyć jazdy ciężarówkami z napędem bateryjnym. Daimler Truck Polska od kilku miesięcy prowadzi wśród klientów intensywny program testów swoich elektrycznych modeli: eActrosa 300 oraz eActrosa 400. Teraz, podczas dwudniowego pikniku EV Experience, każdy – zarówno przedstawiciele biznesu, jak i osoby prywatne – mógł przekonać się osobiście, jak wygląda jazda zarówno tymi pojazdami, jak i lekką ciężarówką FUSO eCanter.
Specjalna edycja DAF-a XG+
DAF Trucks prezentuje jubileuszową wersję modelu DAF XG+ wyposażonego w funkcje premium, aby uczcić 75-lecie rozpoczęcia produkcji pojazdów ciężarowych. W celu zapewnienia najwyższego poziomu komfortu model ze specjalne edycji jest wyposażony w luksusowe podgrzewane fotele obrotowe ze skórzaną tapicerką. Wysokiej klasy system audio z 8 głośnikami i subwooferem tworzy niezrównane efekty dźwiękowe. Oczywiście w tej wyjątkowej wersji DAF-a XG+standardowo montowana jest również leżanka o szerokości 80 centymetrów.
DAF Trucks prezentuje jubileuszową wersję modelu DAF XG+ wyposażonego w funkcje premium, aby uczcić 75-lecie rozpoczęcia produkcji pojazdów ciężarowych. W celu zapewnienia najwyższego poziomu komfortu model ze specjalne edycji jest wyposażony w luksusowe podgrzewane fotele obrotowe ze skórzaną tapicerką. Wysokiej klasy system audio z 8 głośnikami i subwooferem tworzy niezrównane efekty dźwiękowe. Oczywiście w tej wyjątkowej wersji DAF-a XG+standardowo montowana jest również leżanka o szerokości 80 centymetrów.
Nowe Volvo FH16
Nowe Volvo FH16 to jeden z najmocniejszych samochodów ciężarowy w Europie. Gwarantuje on jednocześnie dużą ekonomikę pod względem zużycia paliwa – i do tego może być on napędzany w 100% paliwami odnawialnymi. Zapewnia to całkowicie nowy silnik D17, który został zaprojektowany do najtrudniejszych zadań transportowych, aby zapewnić wyjątkową wydajność i trwałość. Porównując nowe 17-litrowe, 780-konne Volvo FH16 z jego poprzednikiem, nowa wersja dodaje 7% momentu obrotowego, jednocześnie osiągając o 5% mniejsze zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.
Nowe Volvo FH16 to jeden z najmocniejszych samochodów ciężarowy w Europie. Gwarantuje on jednocześnie dużą ekonomikę pod względem zużycia paliwa – i do tego może być on napędzany w 100% paliwami odnawialnymi. Zapewnia to całkowicie nowy silnik D17, który został zaprojektowany do najtrudniejszych zadań transportowych, aby zapewnić wyjątkową wydajność i trwałość. Porównując nowe 17-litrowe, 780-konne Volvo FH16 z jego poprzednikiem, nowa wersja dodaje 7% momentu obrotowego, jednocześnie osiągając o 5% mniejsze zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla.
IVECO S-Way z nagrodą
IVECO S-Way otrzymał prestiżową nagrodę Red Dot Award: Product Design 2024. To jeden z największych na świecie konkursów wzornictwa, gdzie jury składające się z około 40 międzynarodowych ekspertów, co roku wybierają najlepsze produkty. Przy podejmowaniu decyzji biorą oni pod uwagę funkcjonalność, ich estetykę, łatwość użytkowania, oraz wpływ na zrównoważony rozwój. W przypadku IVECO zwrócono uwagę na przykład na projekt graficzny cyfrowego kokpitu, który został opracowany w celu zapewnienia balansu między nowoczesną estetyką, a optymalną czytelnością.
IVECO S-Way otrzymał prestiżową nagrodę Red Dot Award: Product Design 2024. To jeden z największych na świecie konkursów wzornictwa, gdzie jury składające się z około 40 międzynarodowych ekspertów, co roku wybierają najlepsze produkty. Przy podejmowaniu decyzji biorą oni pod uwagę funkcjonalność, ich estetykę, łatwość użytkowania, oraz wpływ na zrównoważony rozwój. W przypadku IVECO zwrócono uwagę na przykład na projekt graficzny cyfrowego kokpitu, który został opracowany w celu zapewnienia balansu między nowoczesną estetyką, a optymalną czytelnością.
Zakaz wyprzedzania pod kontrolą ITD
Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu, wspólnie z funkcjonariuszami BKOE, CANARD i Policji przeprowadzili, na dolnośląskim odcinku autostrady A4, działania ukierunkowane na niestosowanie się przez kierowców pojazdów ciężarowych do zakazu wyprzedzania. W trakcie kilkunastogodzinnej akcji skontrolowano łącznie 29 ciężarówek. Za niestosowanie się kierowców do zakazu wyprzedzania inspektorzy w 13 przypadkach nałożyli mandaty, a w 1 przypadku sporządzili wniosek do sądu o ukaranie.
Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu, wspólnie z funkcjonariuszami BKOE, CANARD i Policji przeprowadzili, na dolnośląskim odcinku autostrady A4, działania ukierunkowane na niestosowanie się przez kierowców pojazdów ciężarowych do zakazu wyprzedzania. W trakcie kilkunastogodzinnej akcji skontrolowano łącznie 29 ciężarówek. Za niestosowanie się kierowców do zakazu wyprzedzania inspektorzy w 13 przypadkach nałożyli mandaty, a w 1 przypadku sporządzili wniosek do sądu o ukaranie.
MAN prezentuje całą gamę napędów
W ramach przygotowań do targów IAA Transportation 2024, firma MAN Truck & Bus przedstawiła na początku lipca, jak zaprezentuje się we wrześniu na tej prestiżowej imprezie. Jazdy testowe u podnóża austriackich Alp koncentrowały się na dekarbonizacji drogowego transportu towarowego. Po raz pierwszy blisko 200 dziennikarzy miało okazję przetestować w bezpośrednim porównaniu ciężarówki z napędem elektrycznym, wodorowym i najnowocześniejszym napędem diesla.
W ramach przygotowań do targów IAA Transportation 2024, firma MAN Truck & Bus przedstawiła na początku lipca, jak zaprezentuje się we wrześniu na tej prestiżowej imprezie. Jazdy testowe u podnóża austriackich Alp koncentrowały się na dekarbonizacji drogowego transportu towarowego. Po raz pierwszy blisko 200 dziennikarzy miało okazję przetestować w bezpośrednim porównaniu ciężarówki z napędem elektrycznym, wodorowym i najnowocześniejszym napędem diesla.
Zobacz kto sprzedał najwięcej od początku 2024 r.
W I półroczu 2024 roku przybyło 16 647 szt. nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. co oznacza spadek (-7,7%) w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji było 15 540, czyli 10,2% mniej niż w 2023 r. W ogólnym rankingu marek w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5 tony w 2024 r. najwięcej pojazdów wydała SCANIA (3 627; +37%). Drugie było VOLVO (2 685; -22%), które wyprzedza markę MERCEDES-BENZ (2 400; -25%). MAN jest czwarty (2 218 szt. +22%), a piąty DAF (-33%) po wydaniu 2 011 szt.
W I półroczu 2024 roku przybyło 16 647 szt. nowych pojazdów użytkowych o DMC pow. 3,5 t. co oznacza spadek (-7,7%) w skali roku. W grupie samochodów ciężarowych rejestracji było 15 540, czyli 10,2% mniej niż w 2023 r. W ogólnym rankingu marek w grupie samochodów o DMC powyżej 3,5 tony w 2024 r. najwięcej pojazdów wydała SCANIA (3 627; +37%). Drugie było VOLVO (2 685; -22%), które wyprzedza markę MERCEDES-BENZ (2 400; -25%). MAN jest czwarty (2 218 szt. +22%), a piąty DAF (-33%) po wydaniu 2 011 szt.
Nasza relacja ze zlotu Master Truck 2024
Tak, tak to już 20-sty raz fani motoryzacji ciężarowej mogli spotkać się na zlocie Master Truck Show. To kultowe dla wielu wydarzenie przyciąga co roku truckerów prawie z całej Europy. Jak zwykle w połowie lipca lotnisko Aeroklubu Opolskiego zapełniło ponad tysiąc pojazdów ciężarowych, cieszących oko nie tylko pasjonatów ciężkiego transportu. Równolegle do imprezy kilkadziesiąt firm z branży zaprezentowało swoje najciekawsze oferty handlowe, w tym premierowe pojazdy ciężarowe, naczepy, osprzęt, akcesoria i wiele innych.
Tak, tak to już 20-sty raz fani motoryzacji ciężarowej mogli spotkać się na zlocie Master Truck Show. To kultowe dla wielu wydarzenie przyciąga co roku truckerów prawie z całej Europy. Jak zwykle w połowie lipca lotnisko Aeroklubu Opolskiego zapełniło ponad tysiąc pojazdów ciężarowych, cieszących oko nie tylko pasjonatów ciężkiego transportu. Równolegle do imprezy kilkadziesiąt firm z branży zaprezentowało swoje najciekawsze oferty handlowe, w tym premierowe pojazdy ciężarowe, naczepy, osprzęt, akcesoria i wiele innych.
Wagowe nieprawidłowości
Bydgoscy inspektorzy zatrzymali ciągnik z dwiema złączonymi na sztywno naczepami. Zespół pojazdów w niedozwolonej konfiguracji przewoził dwa 20-stopowe kontenery morskie z ładunkami drobnicowymi. Inspekcyjne wagi wskazały, że masa całkowita zestawu wynosi blisko 64 tony, zamiast maksymalnie 40 ton. Przekroczone były też dopuszczalne naciski osi. Ponadto brakowało, wymaganego przy przejeździe pojazdu o masie przekraczającej 60 ton, pojazdu pilotującego. Wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie wyjaśniające, a transport wstrzymano.
Bydgoscy inspektorzy zatrzymali ciągnik z dwiema złączonymi na sztywno naczepami. Zespół pojazdów w niedozwolonej konfiguracji przewoził dwa 20-stopowe kontenery morskie z ładunkami drobnicowymi. Inspekcyjne wagi wskazały, że masa całkowita zestawu wynosi blisko 64 tony, zamiast maksymalnie 40 ton. Przekroczone były też dopuszczalne naciski osi. Ponadto brakowało, wymaganego przy przejeździe pojazdu o masie przekraczającej 60 ton, pojazdu pilotującego. Wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie wyjaśniające, a transport wstrzymano.