w najnowszym numerze: 


 
Czego przewoźnicy mogą się spodziewać w 2020 roku?

C

Czy polskie ciężarówki nadal będą podróżowały do Wielkiej Brytanii? Jakie nowe kierunki obiorą rodzime TIRy i kto będzie je prowadził? O szansach i zagrożeniach dla polskiego transportu drogowego w nadchodzącym 2020 r. oraz o wyzwaniach transportowych z minionego roku mówi Kamil Wolański, ekspert Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców. Ponad 10 mln wyników wyszukiwania z 2019 r. wskazuje Google po wpisaniu frazy „pakiet mobilności”, natomiast informacje o brexicie z ostatniego roku pojawiają się na 184 mln stron www. Te liczby pokazują skalę zainteresowania tematami, które będą miały ogromny wpływ między innymi na branżę transportową.
Czytaj więcej

 

 


 

Volvo pod napięciem

J

Jak można zmniejszyć wpływ transportu ciężkich towarów na klimat i środowisko, skoro zapotrzebowanie na przewozy stale rośnie? Firma Volvo Trucks, która ostatnio rozpoczęła sprzedaż elektrycznych samochodów ciężarowych do transportu miejskiego, jest przekonana, że elektryfikacja może stanowić konkurencyjną alternatywę także dla ciężkich pojazdów. Aby zbadać i zademonstrować możliwości w tym obszarze, firma Volvo Trucks opracowała dwa europejskie koncepcyjne elektryczne samochody ciężarowe przeznaczone do transportu budowlanego i dystrybucji regionalnej.
Czytaj więcej

 

 


 

Elektryczna gwiazda, czyli bezemisyjny eSprinter wchodzi na rynek

N

Nowy Mercedes-Benz eSprinter ma mieć jak najszerszy zakres zastosowań w logistyce miejskiej. W związku z tym od początku jest oferowany jako furgon z dopuszczalną masą całkowitą 3500 kilogramów. Jego przestrzeń ładunkowa wynosi 10,5 m3, tak samo jak w przypadku Sprintera z silnikiem spalinowym. Podobnie jak podstawowy silnik wysokoprężny, napęd eSprintera oferuje moc 85 kW i moment obrotowy do 295 Nm. Elastyczna oferta ładowności i akumulatorów umożliwia dostosowanie do indywidualnych potrzeb: klient może wybrać wersję bardziej praktyczną dla jego firmy. Wariant z baterią o pojemności użytkowej 47 kWh (całkowita: 55 kWh) oferuje szacunkowy zasięg do 150 kilometrów, przy maksymalnym załadunku 891 kilogramów. 
Czytaj więcej

 

 


 

IVECO, FPT Industrial i Nikola Corporation rozpoczynają współpracę projektem NIKOLA

I

 
IVECO, FPT Industrial i Nikola Corporation przedstawiły 3 grudnia 2019 roku zakres i plany umowy joint venture i współpracy zawartej w celu przyspieszenia transformacji przemysłu w kierunku neutralności emisji ciężkich samochodów ciężarowych klasy 8 w Ameryce Północnej i Europie poprzez zastosowanie technologii ogniw paliwowych.Dzieje się to zaledwie trzy miesiące po ogłoszeniu przez CNH Industrial, strategicznego partnerstwa z Nikolą, przy zaangażowaniu IVECO, marki pojazdów użytkowych oraz FPT Industrial, odpowiedzialnej za układy napędowe.Głównym celem umowy jest wykorzystanie odpowiedniej wiedzy partnerów, w celu wdrożenia na rynek ciężkich pojazdów ciężarowych o zerowej emisji spalin i wprowadzenie zmian w  funkcjonowaniu branży, dzięki nowemu modelowi biznesowemu.
Czytaj więcej

 

 


 

Unikalne rozwiązanie w transporcie dalekobieżnym zastępuje lusterko

S

System MirrorCam seryjnie montowany w nowym Actrosie, składa się z dwóch kamer, zamontowanych na ramie dachowej po lewej i po prawej stronie, dwóch pionowych monitorów zamontowanych w kabinie na słupkach A oraz elementów sterujących w module drzwi i na ekranie dodatkowym (Secondary Display). Ponadto po stronie kierowcy i przy łóżku umieszczono po jednym przycisku uruchamiającym MirrorCam przy wyłączonym silniku. Obrazy z kamer są przesyłane w rozdzielczości 720 x 1920 pikseli na dwa monitory o wielkości 15,2 cala. Analogicznie do konwencjonalnego układu lusterek, obraz na monitorze jest podzielony na główny i szerokokątny.

Czytaj więcej

 

 


 

DAF City Turn Assist zwiększa bezpieczeństwo na drodze

D

DAF City Turn Assist to system bezpieczeństwa mający za zadanie alarmowanie kierowców za pomocą wizualnych i dźwiękowych ostrzeżeń, gdy inni użytkownicy drogi - od pieszych i rowerzystów po samochody i motocykle - znajdują się w martwym polu z boku pojazdu. System monitorujący nie tylko informuje o ograniczeniach prędkości podczas jazdy w mieście, ale też wykrywa innych użytkowników drogi poruszających się po sąsiednim pasie ruchu, gdy kierowca zmienia pas lub włącza się do ruchu przy wyższych prędkościach. System DAF City Turn Assist wykorzystuje technologię radarową umożliwiającą optymalne wykrywanie obiektów, nawet w warunkach słabej widoczności. 

Czytaj więcej

 

 


Poprzednie wydania:

 

e-Route on-line grudzień 2019

nr 12 / 2019 (81)
w numerze: 

Nowy Actros - Truck of the Year 2020 / Volvo Trucks rozpoczyna sprzedaż pojazdów elektrycznych / Tachograf cyfrowy kłopotliwy dla przewoźników / DAF na wystawie Solutrans / Mercedes Sideguard Assist / Relacja z TransLogistica Poland 2019 / Czu firmy ze Wschodu przejmują polskie kontrakty? i wiele innych.
 

 

  

e-Route on-line listopad 2019

nr 011 / 2019 (80)
w numerze:

Ford Trucks już w Polsce / Nowa rodzina naczep kurtynowych Wielton /  Ciężarowy zestaw XXII wieku / Zmiany w transporcie lekkim / Wpływ  upałów na akumulatory zimą / Nowy kontrakt serwisowy Volvo Trucks IVECO ma nowego prezesa  i wiele innych.
 
 
 
 
 

 

 e-Route on-line październik 2019

 nr 010 / 2019 (79)
w numerze:

Koncepcyjna Scania AXL / Ford Trucks buduje sieć serwisową i dilerską /  Dlaczego warto trzymać dane z tachografu / Pomorska Miss Scania 2019 /  Volvo Swedish Metal / Volvo 25-lat w Polsce / Scania R z nagrodą  Master Truck of the Year 2019 i wiele innych. 
 

 

 

e-Route on-line wrzesień 2019

nr 009 / 2019 (78) 
w numerze: 

 

IVECO S-Way premiera / Analiza sprzedaży pojazdów użytkowych  za pierwsze półrocze 2019 / Relacja ze zlotu Master Truck Show 2019 / Jak radzić sobie z wyhamowaniem wzrostów / Zdalna telemtyka i disgnostyka DAF ciężarówką flotową na Wyspach i wiele innych

 
 

 


 
Popyt na nowe pojazdy zaczyna spadać. Ceny używanych także.
 

O

Ostatni kilka miesięcy pokazuje problemy branży ciężarowej w Polsce. Statystyki jeszcze tego nie wykazują, ale popyt na nowe pojazdy zaczyna spadać. Pojawiają się też rezygnacje z wcześniej zawartych kontraktów, co jest ewidentnym sygnałem narastających problemów w transporcie międzynarodowym. Trzeba tu pamiętać o słabnącej koniunkturze w Europie Zachodniej, a szczególnie w Niemczech. Polski wzrost gospodarczy nie jest w stanie podtrzymać sprzedaży nowych ciężarówek, ponieważ rynek krajowy jest obsługiwany głównie przez pojazdy używane.
Sprzedaż samochodów używanych również przeżywa problemy. Ogromne ilość pojazdów na placach i słabnący popyt wywołują gwałtowną przecenę. Dodatkowo, nakłada się na to tradycyjnie słabszy okres wakacyjny. To wszystko przekłada się na poważne problemy ze sprzedażą. Największym zainteresowaniem cieszą ciągniki siodłowe Euro 6, głównie z roku 2015 roku. Nie dotyczy to ciągników typu Low-deck, na które popyt słabnie, co świadczy o problemach w transporcie międzynarodowym i branży automotive. Norma Euro 5 jest coraz rzadziej wybierana, także do obsługi tras krajowych, głównie ze względu na wiek i przebieg. Popyt występuje tylko na pojazdy z końca produkcji, z lat 2012-2013. Dobrze wartość trzymają tylko pojazdy budowlane niezależnie od wieku ze względu na znikomą podaż.
Wszystkie sygnały płynące z rynku świadczą o słabnącej koniunkturze gospodarczej. Aktualna sytuacja jest raczej początkiem dłuższego trendu, niż chwilowym zachwianiem popytu. Po kilku latach hossy na rynku ciężarówek nadchodzi cykliczna weryfikacja i w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnych spadków wartości oraz zastoju sprzedaży nowych i używanych samochodów ciężarowych. Póki co, statystyki sprzedaży nowych ciężarówek wyglądają naprawdę dobrze. Od początku roku do końca czerwca udało się sprzedać w Polsce 15080 szt. samochodów ciężarowych, co oznacza imponujący wzrost 11,3% rok do roku. Najbliższe miesiące pokażą jednoznacznie, w którym kierunku rynek będzie podążał. Tym bardziej, że sprzedaż nowych naczep od dwóch miesięcy wykazuje duży trend spadkowy w stosunku do wyników ubiegłorocznych, chociaż sumaryczny wynik do końca czerwca nadal jest pozytywny (12702 szt., + 1,4% r/r).
 
Marcin Kardas / Eurotax 
 
Sprawdź ceny rynkowe:
DAF      IVECO       MAN       MERCEDES      RENAULT       SCANIA    VOLVO                   

 

 

Co kwartał e-Route Expert na Twoim biurku

 

Przewodnik  e-Route Expert to pierwszy w Polsce  drukowany kwartalnik, który bezpłatnie trafia drogą pocztową  do firm branży transportowej w całym kraju.  Jego uniwersalne i bardzo analityczne treści sprawiają, że stanowi on doskonałe kompendium wiedzy na temat rynku pojazdów  użytkowych i towarzyszy czytelnikowi nie przez tydzień, czy miesiąc, ale przez cały cykl wydawniczy, czyli 90 dni. Na jego łamach prezentujemy najciekawsze materiały publikowane  w elektronicznym magazynie e-Route Pojazdy Użytkowe, jak  również aktualne zestawienia punktów dealersko-serwisowych czołowych importerów pojazdów ciężarowych, katalogowe zestawienia  opon jak i silników EURO6 oraz olei silnikowych. Wszystko wydane  na wysokiej klasy papierze, w formacie A4.
 

tematy numeru:
Renault Truck edycja T High 1894 / Podsumowanie sprzedaży za III kwartał 2019. IVECO wprowadza na rynek model S-Way.

Lato 2019
lipiec - październik

tematy numeru:
Nowości Renault Trucks na 2019 / Podsumowanie sprzedaży za I kwartał 2019.

Wiosna 2019
maj - lipiec

tematy numeru:
Nowa kabina Scania L / Podsumowanie sprzedaży 2018 / Test Mercedesa Klasy X

Zima 2019
luty - kwiecień

tematy numeru:
Nowy Mercedes Actros Ford F-MAX ciężarówka roku e-Crafter już na rynku Transport przyszłości

Jesień 2018
październik - styczeń

 

Święty Mikołaj w Akcji

Testy zderzeniowe kabiny  Scania
 
 
Warto zobaczyć jak Scania bada wytrzymałość swoich samochodów. 
Testy zderzeniowe kabiny Scania
 
 
Flota firmy Maszoński Logistic liczy ponad 400 charakterystycznych czarnych pojazdów. Niedawno dołączył do nich 200. DAF!
MAN  Lane Return Assist
 
 
Asystent pasa ruchu, zapewnia kierowcy dodatkowe wsparcie.  Dzieje się to jeśli pojazd wykazuje oznaki zjechania z pasa bez włączonego  kierunkowskazu.