w najnowszym numerze: 


Elektryczne Volvo u pierwszych klientów

N

Niedawno Volvo Trucks dostarczyło klientom w Szwecji swoje pierwsze w pełni elektryczne samochody ciężarowe – śmieciarkę oraz pojazd dystrybucyjny. Odbiorcą pierwszego z nich jest przedsiębiorstwo komunalne Renova, zaś drugiego – firma logistyczna DB Schenker i jej lokalny podwykonawca TGM. Samochody ciężarowe Volvo FL Electric należą do pilotażowej partii pojazdów opracowanych we współpracy z wybranymi klientami. Ograniczona ilościowo seryjna produkcja Volvo FL Electric oraz siostrzanego modelu Volvo FE Electric, przeznaczonych na rynki europejskie, rozpocznie się w drugiej połowie 2019 r. 
Czytaj więcej

 

 


 

Scania dba o wydajność swoich silników

S

Scania przeprowadziła niedawno kilka modyfikacji swoich jednostek napędowych. Skutkują one ograniczenie zużycia paliwa, dochodzącym do 2 proc. Było to możliwe dzięki istotnym udoskonaleniom w 5-cylindrowym DC09 oraz spokrewnionym z nim 6-cylindrowym DC13. Obydwa silniki są teraz wyposażone w pompy cieczy chłodzącej o zmiennym wydatku, które przyczyniają się do niższego spalania przede wszystkim przy małym obciążeniu jednostki napędowej. Konstruktorzy Scania zwrócili również uwagę na opory wewnętrzne. Zastosowano tłoki i pierścienie zapewniające redukcję tarcia, a nowe, stalowe tłoki silnika DC09 wraz z nową powłoką cylindra gwarantują dalsze zmniejszenie tarcia. Wszystkie silniki DC09 i DC13 mają teraz wyższy stopień sprężania, zwiększyło się również maksymalne ciśnienie w cylindrach. Najmocniejszy, 500-konny silnik DC13 ma nową turbosprężarkę z łożyskami kulkowymi zamiast ślizgowych, co zwiększa szybkość jej reakcji.

Czytaj więcej

 

 


 

DAF podsumował udany rok 2018

W

W minionym 2018 roku firma DAF Trucks pobiła wszystkie rekordy. Dzięki historycznie wysokiemu udziałowi w rynku wynoszącemu 16,6% firma DAF stała się drugą największą w Europie marką w segmencie ciężkich samochodów ciężarowych (o DMC powyżej 16 t). Przy udziale w rynku wynoszącym aż 19,8% firma DAF jest również liderem europejskiego rynku w ważnym segmencie ciągników siodłowych. W 2018 roku europejski rynek pojazdów ciężarowych o DMC ponad 16 t obejmował niemal 319 000 pojazdów, podczas gdy w 2017 roku liczba ta wynosiła 306 000 jednostek.
 
.

Czytaj więcej

 

 


 

Na chłodno, czyli co nowego w ofercie Thermo King i Frigoblock

F

Firmy Thermo King i Frigoblock, należące do Ingersoll Rand – światowego lidera w dziedzinie tworzenia i utrzymywania bezpiecznych, wygodnych i energooszczędnych środowisk – przedstawiły niedawno serię ciekawych innowacji. Wszystkie wprowadzone na rynek rozwiązania to sprawdzone technologie, począwszy od agregatów hybrydowych, CryoTech, zasilanych prądem elektrycznym agregatów Frigoblock, pracujących również z silnikami zasilanymi paliwem CNG lub LNG, aż po w pełni elektryczne niezależne agregaty dla małych i dużych samochodów dostawczych będących ostatnim ogniwem łańcucha dostaw. Technologie pod nazwą „przede wszystkim rynek", obejmują także kilka ciekawych gałęzi produktowych.
 
 
Czytaj więcej

 

 


 

Kamperem Iveco 4x4 dookoła Świata

I

Ile razy myśleliście o tym, aby rzucić wszystko, spakować plecak i wyruszyć w świat? Poznajcie śmiałków, którzy zbudowali niezwykły pojazd na podwoziu IVECO Daily i właśnie realizują przygodę życia.Ta wyjątkowa 3-osobowa rodzina z Warszawy (Paweł, Magdalena i ich 5-cio letnia córka Julka), zdecydowała się spełnić marzenie o podróży w nieznane. Blisko trzy lata zajęło im przygotowanie do wyjazdu, którego jednym z kluczowych elementów był wybór pojazdu i jego zabudowa. Finalnie wyprawa odbywa się na pokładzie IVECO Daily 4x4 55S17W. Jeszcze jesienią 2018, przed planowanym wyjazdem, IVECO Poland doposażyło pojazd w komputer diagnostyczny EASY. Zostało również przeprowadzone szkolenie z zakresu obsługi komputera diagnostycznego i odczytu parametrów pracy silnika, układu oczyszczania spalin oraz weryfikacji stanu technicznego pojazdu.

Czytaj więcej

 

 

 


 

Światowa premiera modelu serii T – Multivana 6.1 

M

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedała na świecie już blisko dwanaście milionów sztuk sześciu generacji modelu serii T, oznaczonych od T1 do T6. Najnowsza wersja – T6.1 – jest najbardziej cyfrową z dotychczasowych i wyposażoną w szereg najnowocześniejszych systemów asystujących oraz w urządzenia i systemy multimedialne najnowszej generacji z cyfrowymi wskaźnikami i 9,2-calowym ekranem dotykowym. Z zewnątrz zmieniła się konstrukcja przedniej części nadwozia, wewnątrz – tablica rozdzielcza i seryjne wyposażenie, którego teraz jest jeszcze więcej niż w poprzednim modelu. Gama najnowszych silników TDI obejmuje jednostki napędowe o mocy od 90 do 199 KM. Nowością w ofercie jest wersja elektryczna, która – w zależności od pojemności akumulatora – umożliwia zasięg do ponad 400 km. Model T6.1 będzie oferowany od jesieni tego roku.

Czytaj więcej

 

 


  

 

 

poprzednie wydania: 


 

 

e-Route on-line luty 2019

 nr 002 / 2019 (71)
w numerze:

 

Podsumowanie sprzedaży pojazdów użytkowych za rok 2018 / Najnowsza edycja Renault-Trucks T na rok 2019 / MAN w silną pozycją w Polsce / Volkswagen i Ford podejmują współpracę / Wszystko o chlapaczach / Nowa spółka Mercedes-Benz Trucks Polska / TomTom przejęty przez przez Bridgestone / Podsumowanie ciężarowego Rajdu DAKAR 2019 / 

Zestawienia sieci dilersko-serwisowej i wiele innych. 

czytaj więcej


 

 

e-Route on-line styczeń 2019

nr 01 / 2019 (70)
w numerze: 

 

Modyfikacje Volvo Trucks 2019 / Elektryczny MAN / Kabiny Scania L / Piesi zmora kierowców / 
Udany rok dla KH-Kipper / Nowa wyszukiwarka pojazdów Volvo / Scania i IVECO razem /
RIO czyli inteligentna logistyka / Wywiad z BUS Woman / Wspomnienia z Master Truck 
Zestawienia sieci dilersko-serwisowej i wiele innych. 

czytaj więcej

 

  


 

 

e-Route on-line grudzień 2018

nr 012 / 2018 (69) 
w numerze: 

 

Autonomiczne Volvo Trucks / Relacja z targów TransLogistica Poland 2018 / Bum na części zamienne trwa / Nowe silniki Scania Euro 6 / Pierwsze Volvo FM LNG w Polsce / Test Mercedesa Klasy X / Tytuł dla IVECO NP 460 / Nowe opony Goodyear OMNITRAC - modele / Kalendarz Grupy Wróbel / e-Crafter w Polsce / Jak zachować mobilność floty? / ON w Polsce drożeje / Cennik używanych pojazdów użytkowych Eurotax i wiele innych 

czytaj numer 


 

 

e-Route on-line listopad 2018

nr 011 / 2018 (68)
w numerze: 

 

Renault pracuje nad redukcją zużycia paliwa / Analiza sprzedaży pojazdów użytkowych za III kwartał 2018 / Katalog on-line Inter Cars / Łożysko naprawcze FAG RIU / IVECO wygrywa tytuł / Wielton na targach IAA / Rekord IVECO na jednym tankowaniu / KH-Kipper w Hanowerze / Wnętrze nowego Actrosa / Elektryczne Renault Master / DAF Hybrid na IAA / Nowe biezniki Hankooka i wiele innych. 

czytaj więcej

 

  


 

 
 
Sprawdź ile jest warta twoja ciężarówka.
 
 

P

Patrząc tylko na wyniki ilościowe sprzedaży używanych ciągników siodłowych miniony rok można uznać za bardzo dobry. Nie oznacza to jednak, że problem olbrzymich stoków został rozwiązany. Pierwszych efektów zaostrzenia polityki importerów w kwestii odkupów należy spodziewać się dopiero za 2-3 lata. To oznacza, że w 2019 roku nadal będzie płynąć na rynek strumień młodych samochodów używanych. Ich nadmiar spowodował ponownie zwiększenie tempa spadku wartości na przełomie roku, szczególnie roczników 2014 i 2015. Tradycyjnie, największym zainteresowaniem cieszą się ciągniki w wieku do 5 lat i z bardzo małymi przebiegami, niezależnie od normy emisji spalin. Przebiegi przekraczające 500 tys. km oznaczają duży problem ze sprzedażą i znaczny spadek wartości. Preferencje te z całą pewności utrzymają się w 2019 roku. O ile czynniki ekonomiczne nie zakłócą koniunktury, nowe samochody powinny nadal sprzedawać się bardzo dobrze, a działy remarketingu pojazdów używanych u importerów staną przed kolejnym zadaniem rozładowania stoków. Dużym problemem dla firm transportowych może się okazać otwarcie rynku niemieckiego i odpływ ukraińskich kierowców, co tylko pogłębiłoby ogólny problem. Można założyć, że aktualnie jest to podstawowa bariera dalszego rozwoju rynku.  (żródło Eurotax)

 

Sprawdź ceny rynkowe:
DAF      IVECO       MAN       MERCEDES      RENAULT       SCANIA    VOLVO                   

 

Co kwartał e-Route Expert na Twoim biurku

 

Przewodnik  e-Route Expert to pierwszy w Polsce  drukowany kwartalnik, który bezpłatnie trafia drogą pocztową  do firm branży transportowej w całym kraju.  Jego uniwersalne i bardzo analityczne treści sprawiają, że stanowi on doskonałe kompendium wiedzy na temat rynku pojazdów  użytkowych i towarzyszy czytelnikowi nie przez tydzień, czy miesiąc, ale przez cały cykl wydawniczy, czyli 90 dni. Na jego łamach prezentujemy najciekawsze materiały publikowane  w elektronicznym magazynie e-Route Pojazdy Użytkowe, jak  również aktualne zestawienia punktów dealersko-serwisowych czołowych importerów pojazdów ciężarowych, katalogowe zestawienia  opon jak i silników EURO6 oraz olei silnikowych. Wszystko wydane  na wysokiej klasy papierze, w formacie A4.

tematy numeru:
Nowa kabina Scania L / Podsumowanie sprzedaży 2018 / Test Mercedesa Klasy X / Elektryczny MAN.

Zima 2019
luty - kwiecień

tematy numeru:
Nowy Mercedes Actros Ford F-MAX ciężarówka roku e-Crafter już na rynku Transport przyszłości

Jesień 2018
październik - styczeń

tematy numeru:
Kto sprzedaje najwięcej Amerykańskie ciężarówki na prąd Unikatowe Volvo FH Jazdy testowe Mercedesem Actros

Lato 2018
lipiec - październik

tematy numeru:
Historia marki DAF Elektryczny Actros Relacja z Targów TSL PTAK Expo Zabezpieczenia transportowe SBS

Wiosna 2018
kwiecień - lipiec

 

 _______________________________________________________________

Zaprenumeruj kolejne numery