w najnowszym numerze: 


 
eActros sprawdza się w praktyce

Z

Zasilany wyłącznie z akumulatorów Mercedes-Benz eActros jest użytkowany przez dostawcę usług logistycznych ‒ firmę Logistik Schmitt ‒ pod niemieckim Rastatt. W ramach wieloletniego testu praktycznego ciężkiej ciężarówki elektrycznej w tym regionie zaplanowano również testy porównawcze z projektem napowietrznych linii trakcyjnych eWayBW przeprowadzanym w dolinie rzeki Murg i okolicach. Oficjalne przekazanie eActrosa firmie Logistik Schmitt odbyło się na początku roku podczas dorocznej konferencji prasowej Daimler Trucks w Gaggenau. Ta 25-tonowa ciężarówka kursuje pomiędzy magazynem firmy Logistik Schmitt w Ötigheim, a oddalonym o około siedem kilometrów zakładem w Rastatt, należącym do fabryki Mercedes-Benz w Gaggenau. 
Czytaj więcej

 

 


 

Przewoźnicy drogowi w Europie skazani na rosnące koszty

O

O ile jednym z podstawowych wyzwań dla sektora transportowego jest niedobór pracowników, o tyle wydaje się, że wszystkie kraje (nawet patrząc w skali świata) jadą w tym względzie na jednym wózku. Przykładowo w Niemczech brakuje ponad 40 tysięcy kierowców ciężarówek, podobnie we Francji, a zmiany demograficzne będą ten deficyt pogłębiać. W odpowiednio mniejszej Holandii pod koniec 2017 roku brakowało aż 7 tys. kierowców. W Austrii natomiast 77 proc. przewoźników z powodu braku siły roboczej musi rezygnować z przyjmowania części zleceń. W Polsce dane z 2016 r. mówią o 100 tys. dodatkowych osób, które potrzebne są do pracy za kierownicą ciężarówki. 

Czytaj więcej

 

 


 

Wyłącznik „po turecku”

P

Pod koniec sierpnia, w trakcie działań na drodze ekspresowej S8, inspektorzy z piotrkowskiego oddziału ITD zatrzymali do kontroli pojazd tureckiego przewoźnika. W trakcie sprawdzania zapisów tachografu cyfrowego inspektorzy doszli do wniosku, że należy zweryfikować pracę samego tachografu przy pomocy specjalistycznych narzędzi diagnostycznych służących wykrywaniu fałszerstw w urządzeniach rejestrujących czas jazdy i odpoczynku kierowcy. Podejrzenia inspektorów okazały się uzasadnione, co potwierdził zarówno sprzęt diagnostyczny, jak i dokładne oględziny impulsatora tachografu. Impulsator tachografu został przerobiony w sposób, który umożliwiał wyłączenie rejestrowania aktywności kierowcy i przebytej drogi.

Czytaj więcej

 

 

 


 

Co oprócz tuningowych ciężarówek pokazano na Master Truck Show 2019

K

Kolejna edycja zlotu Master Truck już za nami. W poprzednim numerze magazynu pisaliśmy o najładniejszych ciężarówkach imprezy. Jednak od wielu już lat w Nowej Wsi pod Opolem zwiedzający nie tylko oglądają tuningowe dzieła sztuki, ale także mogą zapoznać się z najnowszą ofertą producentów i importerów pojazdów użytkowych, części zamiennych i akcesorii. Swoje oferty pokazali między innymi: Grupa Wróbel - diler Mercedes-Benz, Albor - diler MAN, Scania Polska, producenci i importerzy naczep: Feber. MEGA, PTM, czy Wielton, a także Waś - producent oświetlenia, Alcoa - producent felg aluminiowych, czy Nummi - producent siłowników hydraulicznych.
Czytaj więcej

 

 


 

Czuć powiew historii. Renowacja zabytkowej wywrotki

O

Ostatnio pokazano szerokiej widowni prawdziwy rarytas kolekcjonerski. Odrestaurowany pojazd to zabytkowa Scania L85 Super z 1971 r. o mocy 202 KM. Prace nad przywróceniem jej drugiego życia trwały w sumie 18 miesięcy. Właścicielem pojazdu, który podjął się jego odbudowy jest Paweł Filipczyk, mechanik Scania z 10-letnim stażem pracy w gliwickim oddziale firmy. Według jego szacunków na restaurację wywrotki poświęcił ok.1500 godzin. – Najbardziej stresującym momentem podczas prac nad tym pojazdem było dla mnie pierwsze uruchomienie silnika po jego zamontowaniu – wspomina Paweł Filipczyk.

 

Czytaj więcej

 

 


 

 
Proekologiczna rewolucja w dziedzinie agregatów chłodniczych

W

W obecnej chwili na polski rynek jest wprowadzany Vector High Efficiency - nowa generacja agregatów naczepowych umożliwiających precyzyjną kontrolę temperatury, produkowanych przez Carrier Transicold. Agregat Vector HE 19 łączy w sobie sprawdzone technologie, takie jak w całości elektryczny system E-Drive, oraz dodatki zaprojektowane pod kątem znacznej poprawy wydajności i efektywności. Dla operatorów oznacza to większą oszczędność paliwa, sięgającą nawet 30 procent, zmniejszenie masy agregatu o 10 procent oraz obniżenie emisji hałasu o 3 dB(A). Całkowicie elektryczna technologia E-Drive eliminuje mechaniczne przekładnie stosowane w agregatach chłodniczych napędzanych paskami i przekształca moc silnika na prąd elektryczny przy użyciu generatora.

Czytaj więcej

 


 

 

  

 

 

poprzednie wydania: 


 

 

 

e-Route on-line sierpień 2019

nr 008 / 2019 (77) 
w numerze: 

 

IVECO S-Way premiera / Analiza sprzedaży pojazdów użytkowych  za pierwsze półrocze 2019 / Relacja ze zlotu Master Truck Show 2019 / Jak radzić sobie z wyhamowaniem wzrostów / LNG w programie Zawsze na czele / Zdalna telemtyka i disgnostyka DAF ciężarówką flotową na Wyspach i wiele innych

 

 

czytaj numer 

 

 


 

 

 

e-Route on-line lipiec 2019

nr 007 / 2019 (76)
w numerze: 

 

Autonomiczny transport Volvo Trucks, Renault T High 1894 Edition, Naczepomania 2019 relacja, SmartTruck Mercedes-Benz, Tachografy nowej generacji, Scania R450 Green Truck 2019, Wielkie otwarcie centrum Albor MAN TopUsed, TEXA Tour 2019, Elektryczna śmieciarka Renault D Wide i wiele innych. 
 

 

czytaj więcej


 

 

 

 e-Route on-line czerwiec 2019

 nr 006 / 2019 (75)
w numerze:

 

Distance Alert w ciężarówkach Volvo Trucks / Scania R Ciężarówką Roku w Polsce / Na co stawia Wielton / DAF CF Electric / Rozliczanie delegacji kierowcy / Goodyear Total Mobility / KH-Kipper na targach Autostrada - Polska / Opony ciężarowe KMAX GEN-2 i FuelMAX GEN-2 / Obawy o przyszłość transportu i wiele innych. 

 

czytaj więcej

 

 


 

 

e-Route on-line maj 2019

nr 05 / 2019 (74)
w numerze: 

 

Nowe IVECO Daily z bliska / Podsumowanie sprzedaży pojazdów użytkowych za I kwartał 2019 / Bezpieczne ciężarówki / Tachograf cyfrowy 4.0 / Układy naczepowe Knorr-Bremse z bliska / Nowy Arocs / Wywiad z Bolesławem i Łukaszem Rafałko z firmy ALBOR / Blokada montażowa sprzęgła / Cicha rewolucja w busach / Pakiet mobilności i wiele innych.
 

czytaj więcej

 


 

 
 
Sprawdź ile jest warta twoja ciężarówka.
 

R

Rynek nowych samochodów ciężarowych wciąż notuje dodatni wynik względem roku poprzedniego. Do marca włącznie sprzedano w Polsce 7 154 szt. ciężarówek, w tym 5 829 ciągników siodłowych, co przekłada się na wzrost +4,4% r/r. Nawet tak niewielki przyrost należy uznać za sukces w sytuacji wysokich wyników ubiegłorocznych oraz wyraźnych sygnałów recesji pojawiających się w Europie Zachodniej. Dynamika będzie prawdopodobnie spadać wraz z upływem czasu, a powtórzenie wyników z roku 2018 będzie bardzo trudne.
Na rynku wtórnym nie widać na razie wyraźnych oznak spowolnienia, trzeba jednak pamiętać, że sprzedaż pojazdów używanych rządzi się obecnie innymi prawami i w większym stopniu dotyczy przewoźników krajowych, mniej wrażliwych na zawirowania ekonomiczne za granicą, które mogą do nich dotrzeć z opóźnieniem. Póki co, popyt na używane ciężarówki niezmiennie istnieje. Wartości 3-letnich używanych ciągników są aktualnie 2-3 tys. € niższe, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W związku ze znaczną przeceną oraz rosnącymi kosztami transportu widać rosnące zainteresowanie nimi nawet wśród użytkowników samochodów nowych, dla których jest to sposób na obniżenie obciążeń finansowych. Największym zainteresowaniem niezmiennie cieszą się ciągniki siodłowe w wieku do 5 lat i z małymi przebiegami. Od dłuższego czasu to przebieg, a nie wiek kształtuje wartość używanych ciężarówek i sposób ich wykorzystania: mniej wyeksploatowane trafiają do transportu międzynarodowego, a z większymi przebiegami do obsługi rynku krajowego. Z tego powodu ciągniki Euro 5 stają się już standardem na kraj. Wyraźnie widać spadek popytu na wersje z niską ramą (Low-deck), które jako nowe cieszą się popularnością, natomiast na rynku wtórnym są duże problemy z ich odsprzedażą. Wciąż poszukiwane są pojazdy budowlane, ale bardzo mała podaż nie pozwala na wzrost ilości transakcji i przyczynia się do utrzymywania bardzo wysokich wartości rynkowych.
Nadchodzące miesiące pokażą, jak rynek zareaguje na sygnały płynące z Europy Zachodniej. Oczywiście, nie należy spodziewać się powtórki z sytuacji z lat 2008-2009, niemniej spadek popytu wydaje się naturalną konsekwencją. Na rynku wtórnym trend spadku wartości z pewnością będzie kontynuowany. W bieżącym roku dotrze kolejna fala pojazdów używanych, które zasilą i tak przepełnione stoki. (źródło Eurotax). 
 

 

Sprawdź ceny rynkowe:
DAF      IVECO       MAN       MERCEDES      RENAULT       SCANIA    VOLVO                   

 

 

Co kwartał e-Route Expert na Twoim biurku

 

Przewodnik  e-Route Expert to pierwszy w Polsce  drukowany kwartalnik, który bezpłatnie trafia drogą pocztową  do firm branży transportowej w całym kraju.  Jego uniwersalne i bardzo analityczne treści sprawiają, że stanowi on doskonałe kompendium wiedzy na temat rynku pojazdów  użytkowych i towarzyszy czytelnikowi nie przez tydzień, czy miesiąc, ale przez cały cykl wydawniczy, czyli 90 dni. Na jego łamach prezentujemy najciekawsze materiały publikowane  w elektronicznym magazynie e-Route Pojazdy Użytkowe, jak  również aktualne zestawienia punktów dealersko-serwisowych czołowych importerów pojazdów ciężarowych, katalogowe zestawienia  opon jak i silników EURO6 oraz olei silnikowych. Wszystko wydane  na wysokiej klasy papierze, w formacie A4.

tematy numeru:
Nowości Renault Trucks na 2019 / Podsumowanie sprzedaży za I kwartał 2019.

Wiosna 2019
maj - lipiec

tematy numeru:
Nowa kabina Scania L / Podsumowanie sprzedaży 2018 / Test Mercedesa Klasy X / Elektryczny MAN.

Zima 2019
luty - kwiecień

tematy numeru:
Nowy Mercedes Actros Ford F-MAX ciężarówka roku e-Crafter już na rynku Transport przyszłości

Jesień 2018
październik - styczeń

tematy numeru:
Kto sprzedaje najwięcej Amerykańskie ciężarówki na prąd Unikatowe Volvo FH

Lato 2018
lipiec - październik

 

 _______________________________________________________________

Zaprenumeruj kolejne numery