najnowszy numer

e-Route on-line

 

wydanie sierpień 2018 08/2018 (065)

 

 

 

 

Miesięcznik e-Route on-line, to pierwszy w Polsce elektroniczny magazyn w całości poświęcony branży ciężarowej. Ciągniki siodłowe, samochody ciężarowe, naczepy, pojazdy dostawcze, serwis, części zamienne, finansowanie środków transportu - te tematy nie mają dla nas tajemnic. Co miesiąc na łamach e-Route on-line znajdziecie Państwo najnowsze informacje i ciekawostki podane w nowocześnie zredagowanej postaci. Ponadto w każdym numerze miesięcznika emitujemy zestawienia cenowe Eurotax, a także aktualne mapy sieci dealerskich i serwisowych takich importerów jak: DAF, IVECO, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania, Volvo Trucks, czy ISUZU Trucks.
 

 

 

 

 

 

 
Nowa limitowana wersja Renault Truck
 
Renault Trucks i Renault Sport Racing połączyły swoją specjalistyczną wiedzę, by stworzyć limitowaną serię pojazdów dalekobieżnych T High Renault Sport Racing. Seria specjalna, w odcieniu żółtym Sirius, legendarnym kolorze bolidów F1 Renault Sport Racing będzie dostępna tylko w 99 egzemplarzach. Każdy z pojazdów serii limitowanej otrzyma czarną tabliczkę z numerem identyfikacyjnym. 
 
 

 
Co kryje w sobie nowy Stralis NP?
 
Rodzina Stralis NP to ciągniki siodłowe i podwozia ciężarowe skonstruowane jako pojazdy zasilane wyłącznie gazem ziemnym. Są zaprojektowane do eksploatacji szosowej głównie w ruchu długodystansowym oraz w lekkim terenie. Dysponując mocą 460 KM i zasięgiem do 1600 km, oferują one  bardzo dobre osiągi w transporcie dalekobieżnym, najniższe zużycie paliwa w historii modelu oraz najdłuższe okresy międzyprzeglądowe.
 
 
  

 

 
Relacja ze zlotu Master Truck 2018. Kto wygrał?
  
Kolejna, czternasta już edycja zlotu Master Truck już za nami. Łącznie w głównej kategorii „Najładniejsza ciężarówka zlotu” tak jak w latach poprzednich, wyróżniono 30 samochodów, a dodatkowo przyznano oddzielne nagrody w ramach. najpopularniejszych marek ciągników siodłowych oferowanych na rynku. Drugie miejsce należało do DAFa,  zdobył je zestaw ALIEN, firmy TOM TECH. Pierwszą trójkę zamknęła, wykonana z dużym rozmachem Scania Legend firmy HEIDE-LOGISTIC. A kto był najlepszy?  



 
Kto sprzedał najwięcej w pierwszym półroczu?
 
Rozwojowi rynku w grupie samochodów ciężarowych w tym roku sprzyja nie tylko ogólnie dobra koniunktura w gospodarce, ale też dobre wyniki w transporcie. Według informacji GUS przewieziono w pięciu pierwszych miesiącach br. zarobkowym transportem samochodowym 112,3 mln ton ładunków tj. 17,3% więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem . Od początku roku zarejestrowano 15 079 samochodów ciężarowych pow. 3,5t i skumulowany wzrost wyniósł 13,7% w skali roku. W całej grupie znalazło się 11 405 ciągników, a ich liczebność wzmocniła się w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. o 1035 szt. (+10,0%). Najwięcej ciągników od początku roku wydał ... 

 
Elektryczne Mercedesy
 
Dzięki najnowszemu pojazdowi o napędzie elektrycznym czyli eVito, który pojawi się na rynku jesienią tego roku, Mercedes-Benz Vans udowadnia, że napędy elektryczne są konkurencyjne i w zależności od zastosowania, tańsze w utrzymaniu pod względem kosztów w stosunku do klasycznych silników spalinowych. W praktyce napęd elektryczny lub klasyczny silnik spalinowy mają być wybierane w zależności od tego, który z nich oferuje optymalne warunki wstępne dla określonego zastosowania. 
 

 
Jak prawidłowo zamocować ładunek? 
 
Podczas jazdy ładunek dąży do przemieszczania się i błędne jest założenie, że jego duża masa wystarczy do utrzymania go w miejscu. Zabezpieczenie ładunku jest konieczne i wcale nie takie proste. Potrzebna jest wiedza teoretyczna i praktyczna. Podstawą jest zwiększenie tarcia i umiejętne zamocowanie pasów. Gdyby przyjąć hipotetyczne założenie, że pojazd przemieszcza ze stałą prędkością po linii prostej, wtedy transportowany ładunek nie działa z żadną siłą na swoje otoczenie, nie licząc ciążenia wywołanego przez grawitację. Ale to tylko teoria.  
 
 

 

 

 

 

e-Route on-line

lipiec 2018

 

w numerze:

Polski van elektryczny Elimen E-VN1 / Unimog terenowym samochodem roku 2018 / Naczepomania 2018 relacja / Amerykańskie ciężarówki elektryczne / Systemy wspomagania kierowcy Volvo / Panele słoneczne do naczep serii ThermoLite / Edycja specjalna Volvo FH na 25 lat  i wiele innych.

e-Route on-line

czerwiec 2018

 

w numerze:

Relacja redakcyjna z targów ROTRA Autostrada Polska Kielce 2018 / Elektryczne Volvo FE / Psychologia kierowcy / Podsumowanie przychodów Grupy Wielton z I kwartał 2018 / Polska ma niemal najstarszą flotę w Europie / Bezpieczne połączenie pojazdów Volvo / Kabina GigaSpace Merceds-Benz / Zlot Master Truck 2018 coraz bliżej   i  wiele innych.  

 

 

e-Route on-line

maj 2018

 

w numerze:

Testujemy PPC Mercedesa / Elektryczne Volvo FL / Zabezpieczenia transportowe SBS / Podsumowanie sprzedaży pojazdów użytkowych I kwartał 2018 / Wyjątkowe spotkanie DAFa / Sieć serwisów Alltrucks w Polsce / Budowlane pojazdy IVECO NP / Texa eTruck - zdalna dioagnostyka / Symulatory firmy Alucar  i wiele innych.  
 

 

e-Route on-line

kwiecień 2018

 

w numerze:

Historia DAFa / Relacja z targów MT TSL 2018 / Nowe Centrum Szkoleniowe Knorr-Bremse TruckServices / Nowy Mercedes Sprinter / Scania i test 1000 / Dlaczego kierowcy uciekają za granicę / Dealer Roku DAF / Jubileuszowe pojazdy MAN na 25 lat marki w Polsce / Renault T X-Road / Co myślą o sobie kierowcy / Volvo Trucks Driver Challange 

 

 

 

 

 

MAN TGE 3.140 Furgon 
Rok produkcji: 2017
Napęd: diesel 1968  [cm³]  / 177 KM / 410 Nm 

IVECO Stralis AS XP 
Rok produkcji: 2017
Napęd: diesel 11 l / 480 KM / 2,300 Nm  

Scania R500 A4X2LB
Rok produkcji: 2016
Napęd: diesel 13 l / 500 KM / 2,550 Nm  

Mercedes-Benz Sprinter CDI 314
Rok produkcji: 2016
Napęd: diesel 2,15 l/ 142 KM / 330 Nm
furgon / rozstaw osi standard / podwyższony dach

Mercedes-Benz VITO CDI 111
Rok produkcji: 2017
Napęd: diesel 1,6 l/ 114 KM / 270 Nm
furgon / rozstaw osi długi 
 
 

 

 

 

 

najnowszy numer

e-Route expert 

wydanie wiosna 2018 02/2018 (017)

 

 

 

 

Przewodnik e-Route Expert,  to pierwszy w Polsce papierowy kwartalnik kwartalnik, który bezpłatnie, trafia drogą pocztową do firm branży transportowej w całym kraju. Jego uniwersalne i bardzo analityczne treści sprawiają, że stanowi on doskonałe kompendium wiedzy na temat rynku pojazdów użytkowych i towarzyszy czytelnikowi nie przez tydzień, czy miesiąc, ale przez cały cykl wydawniczy, czyli 90 dni. Na jego łamach prezentujemy najciekawsze materiały publikowane w elektronicznym magazynie e-Route Pojazdy Użytkowe, jak również zestawienia punktów dealerskich zestawienia punktów dealerskich czołowych importerów, pojazdów ciężarowych, katalogowe zestawienia producentów naczep, opon jak i olei silnikowych. Wszystko wydane na wysokiej klasy papierze, w formacie A4.

 

 

 
Redakcja
 
W każdym numerze e-Route Expert przedstawiamy Wam najciekawsze wydarzenia, testy i premiery branży ciężarowej. Na jego łamach znajdziecie praktyczne porady, opisy nowości motoryzacji użytkowej, jak również szczegółowe analizy rynkowe.

 

 

 
Rynek naczep i przyczep. 
 
W każdym numerze e-Route Expert przedstawiamy raporty sprzedaży czołowych producentów naczep i przyczep w naszym kraju, łącznie z prezentacją wybranych pojazdów i ich opisem. W zestawieniach znajdziecie procentowe udziały w sprzedaży, ilościowe wartości sprzedaży, a także tendencje rynkowe.  
 
 

 
 Wykaz dedykowanych olejów silnikowych
 
W każdym numerze kwartalnika znajdziecie zestawienie najpopularniejszych na naszym rynku olejów silnikowych nie tylko tych do pojazdów z silnikami EURO6.  

 


 
Zestawienie ogumienia
 
W magazynie nie może zabraknąć także zestawienia najpopularniejszych opon do pojazdów dystrybucyjnych i długodystansowych. Znajdziecie na jego łamach ofertę handlową większości renomowanych producentów oferujących swoje produkty na polskim rynku. Zestawienie oparte jest na przejrzystym podziale ogumienia na oś kierowaną, napędową i wleczoną, a także na wymiary.  
 

 
Wykaz najnowszych jednostek EURO6
 
Jak na prawdziwych expertów przystało, co kwartał dostarczamy Wam informacji na temat wszystkich jednostek napędowych EURO6 oferowanych w najnowszych pojazdach czołowych marek. W zestawieniu oprócz zdjęcia danego silnika, znajdziecie informacje na temat  jego pojemności, mocy i maksymalnego momentu obrotowego, łącznie z adnotacją w jakich pojazdach dana jednostka jest montowana.   
 
 

 
Dealerzy i autoryzowane stacje serwisowe
 
Każdy numer magazynu to także aktualna lista sieci dealerskich i serwisowych. Okazuje się, że żadna przeglądarka internetowa nie zastąpi drukowanego zestawienia, które zawsze warto mieć pod ręką. Oprócz danych teleadresowych każdego dealera i serwisu znajdziecie w nim zakres świadczonych przez każdy punkt usług (sprzedaż pojazdów nowych, sprzedaż pojazdów używanych, sprzedaży części zamiennych, czy naprawy powypadkowe).  
 
 
 
 

 

 

 

 

 e-Route Expert

Wiosna 2018

 

w numerze: Unikatowe Volvo FH

Jazdy testowe Mercedes-Benz, Regeneracja filtrów DPF, Analiza rynku pojazdów ciężarowych, Relacja z Naczepomanii 2018, Jak ocenić usterkę sprzęgła?, Centrum Szkoleniowe Knorr-Bremse

 

 e-Route Expert

Zima 2018

 

Zestawienie najpopularniejszych opon do pojazdów dystrybucyjnych i długodystansowych. Znajdziecie na jego łamach ofertę handlową większości renomowanych producentów oferujących swoje produkty na polskim rynku. Zestawienie oparte jest na przejrzystym podziale ogumienia na oś kierowaną, napędową i wleczoną, a także na wymiary.   

 

 e-Route Expert

Jesień 2017

 

w numerze: DAF LF Pure Excellence / Hybryda Volvo Trucks / Test IVECO Stralis XP / Operati Group stawia na rozwój / Relacja z Targów Inter Cars / Scania XT z bliska / Podsumowanie zlotu Master Truck / MAN TGX 18.500 Głowacki i wiele innych. 

 

 e-Route Expert

Lato 2017

 

w numerze: Wszystko o nowym IVECO Stralis XP, rynek naczep, zestawienie olei silnikowych, zestawienie opon z podziałem na osie, zestawienia autoryzowanych stacji serwisowych oraz silników Euro 6, a także oferty handlowe czołowych firm z branży ciężarowej

 

 

 

 

 


 

 
 
Co sprzedaje się najlepiej?
 
Po bardzo udanym dla całej branży roku 2017 tak wyczekiwana przez pesymistów korekta dalej nie przychodzi. Ba. Wielu importerów notuje ciągle zwiększony popyt i nic nie wskazuje na to, że sytuacja ta ulegnie zmianie w najbliższych miesiącach. I tak od początku roku zarejestrowano 7 156 samochodów ciężarowych pow. 3,5t i skumulowanywzrost wyniósł 14,7% w skali roku. W całej grupie znalazło się 5583 ciągniki i ich liczebność wzmocniła się w porównaniu do analogicznego okresu ub. r. o 533 szt. (+10,6%).


 

 
Relacja z targów Transportu, Spedycji i Logistyki Ptak EXPO 2018
 
W dniach 21 - 23 marca br. w halach wystawienniczych PTAK Expo w podwarszawskim Nadarzynie miała miejsce kolejna edycja Międzynarodowych Targów Transportu, Spedycji i Logistyki. Zwiedzający mogli zapoznać się z szeroką ofertą firm z branży, w tym: importerów pojazdów użytkowych, firm transportowych, producentów części zamiennych i akcesoriów, producentów sprzętu diagnostycznego, czy firm świadczących usługi finansowe. My prześledziliśmy oferty kilku najciekawszych naszym zdaniem wystawców.
 

 

 
Zdalna diagnostyka dla każdego. Jak działa? Co daje? Ile kosztuje?
 
 
Czym jest nowoczesny samochód ciężarowy? Okazuje się, że nie tylko możliwie ekonomicznym, środkiem przewozu towaru z miejsca, A do miejsca B. Musi być także wygodny, funkcjonalny, zapewniać bezpieczeństwo czynne jak i bierne, a co chyba najważniejsze musi być bezawaryjny. Oczywiście tego ostatniego nie jesteśmy w stanie wyeliminować w 100%, ale jesteśmy w stanie na tyle monitorować poszczególne parametry techniczne pojazdu, by możliwie jak najwcześniej wykrywać defekty i w porę je eliminować.
 




 

 
Jak szybko i bez stresu wymienić łożysko?
 
 
W materiale krok po kroku instruujemy jak wymienić łożysko piasty kół jezdnych w naczepie wyposażonej w oś BPW. Wymianę wykonano w siedzibie firmy, w Izabelinie-Dziekanówku. Jako część zamienną zastosowano najnowszy produkt Schaeffler - zestaw łożysk FAG SmartSET o numerze referencyjnym 723700110, w którego skład wchodzą moduły łożyska wewnętrznego i zewnętrznego piasty koła, pierścienie montażowe oraz instrukcja montażu.
 

 

 
Zabezpieczenia transportowe marki SBS. 
 

Po czym poznać dobrego przewoźnika? Okazuje się, że kryteriów oceny jest sporo, a jedno z nich to terminowe i co ważne bezpieczne dostarczenie ładunku w wyznaczone miejsce. Nie trzeba dodawać, że utrata ładunku w całości lub części lub jego zniszczenie, powoduje daleko idące skutki nie tylko dla wysyłającego i odbiorcy, ale także dla firmy odpowiedzialnej za jego transport. Rodzi się zatem pytanie, czy możemy dodatkowo zadbać o bezpieczeństwo przewożonego ładunku. Okazuje się, że można i to na wiele sposobów.

 

 

 
Być świadomym kierowcom. Podstawa to symulator. 
 
Czy nie jest tak, że bardzo często bagatelizujemy wszelkie zagrożenia na drodze. O dziwo dzieje się to za zwyczaj w odniesieniu do doświadczonych kierowców, którzy dzięki godzinom spędzonym za kółkiem nabierają niekoniecznie bezpiecznych nawyków. Można zrzucić to na barki: dużej pewności siebie, lekceważenia przepisów i co chyba najważniejsze małej świadomości następstw złego zachowania się za kierownicą i na drodze. Szwecja jako lider w dziedzinie bezpieczeństwa, przeprowadziła wieloletnie badania, z których wynika jasno, że zwiększenie świadomości kierowców związanej z ryzykiem drogowym znacząco zmniejszyło liczbę tragicznych wypadków w ciągu ostatnich 28 lat w porównaniu do szkoleń podnoszących, jedynie umiejętności kierowcy, które bardzo często prowadzą do brawury.