w najnowszym numerze: 


 
Ford Trucks oficjalnie rozpoczyna sprzedaż na polskim rynku!

Z

Zaledwie cztery miesiące od rozpoczęcia współpracy pomiędzy Ford Trucks a Q-Service Truck pierwsze pojazdy F-MAX znalazły swoich nabywców. Oficjalne przekazanie kluczyków nastąpiło podczas uroczystego otwarcia sieci dealerskiej i serwisowej Ford Trucks na polskim rynku. Wydarzenie to miało miejsce 17 października w Cząstkowie Polskim i odbyło się w formie spotkania, które swoją obecnością uświetnił m.in. Dave Johnston, Deputy General Manager Ford Otosan.
Czytaj więcej

 

 


 

Rodzina naczep kurtynowych Wieltonu

 

I

Inżynierowie Wieltonu, projektując modele nowych naczep Curtain Master, szczególny nacisk położyli na wytrzymałość, szczelność i funkcjonalność użytkowania. Nowoczesna konstrukcja ramy i zabudowy zapewniają wysoką wytrzymałość potwierdzoną licznymi testami przeprowadzonymi w Centrum Badawczo-Rozwojowym Wieltonu. Jednocześnie zachowano niską masę własną naczepy, co istotnie wpłynęło na obniżenie kosztów jej eksploatacji na długich trasach. Przy produkcji zastosowano nowoczesną technologię spawania hybrydowego, która umożliwia uzyskanie solidnych i precyzyjnych spojeń, minimalizujących ryzyko odkształceń, a tym samym przedłużających cykl życia naczepy bez konieczności napraw. 

Czytaj więcej

 

 


 

 
Zestaw XXII wieku

N

Na zakończonym właśnie salonie North American Commercial Vehicle w Atlancie Hyundai zaprezentował zestaw, który zmienić może świat drogowego transportu ciężkiego. Składa się on z dwóch prototypowych pojazdów: ciągnika - koncepcyjnego modelu HDC-6 Neptun oraz koncepcyjnej naczepy-chłodni. Chociaż sam ciągnik ma napęd elektryczny, nie chodzi tu o pojazd bateryjny. Koreańczycy postanowili zaadaptować do świata wielkich ciężarówek, rozwijaną przez siebie od dłuższego czasu, technologię wodorową. W ten sposób powstał ciągnik siodłowy wyposażony w zasilane wodorem ogniwa paliwowe. 
 
Czytaj więcej

 

 

 

 


 

Kolejne zmiany w transporcie lekkim

P

 
Ponad 111 tysięcy ciężarówek i samochodów dostawczych zostało zarejestrowanych w 2018 roku, z czego 82 tysiące 104 pojazdy to sektor transportu lekkiego. Zatem według Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców więcej niż 73 proc. wpisanych do rejestru samochodów służących do przewożenia towarów to busy. Co więcej, jest to o 12,82 proc. więcej niż rok wcześniej. Czy popyt na firmy przewozowe z flotą o dopuszczalnej masie ciężkości do 3,5 tony rośnie, czy to odpowiedź rynku na brak kierowców zawodowych z kwalifikacjami do prowadzenia ciężarówek? Przyjrzeliśmy się z bliska trendom, które będą kształtować ten sektor w najbliższych latach.
 
Czytaj więcej

 

 


 

Wzrośnie niewypłacalność branży motoryzacyjnej w Polsce

W

Wyzwania związane z ograniczeniem emisji spalin, rozwój sektora nowych technologii oraz zmiana przyzwyczajeń konsumenckich wpływają na negatywne prognozy dla sektora motoryzacyjnego na świecie – wynika z najnowszego Market Monitor przygotowanego przez ubezpieczyciela wierzytelności Atradius. Globalna sytuacja odbije się również na branży w Polsce – według analityków liczba niewypłacalności w przemyśle motoryzacyjnym wzrośnie o 3 proc. w ciągu najbliższego roku. 

 

Czytaj więcej

 

 


 

 
 
Czy to tylko obietnica Daimlera?

D

Daimler Trucks & Buses, jeden z największych na świecie producentów pojazdów użytkowych, wdraża strategię opartą na zrównoważonym rozwoju. Najpóźniej w roku 2039 zamierza na rynkach tzw. „triady”, czyli w Europie, Japonii i krajach członkowskich NAFTA, sprzedawać już tylko takie samochody fabrycznie nowe, których eksploatacja („tank to wheel”) będzie miała neutralny bilans CO2. Ponadto już w roku 2022 oferta motoryzacyjna Daimler Trucks & Buses na głównych rynkach zbytu (w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii) ma zawierać seryjne pojazdy elektryczne z napędem akumulatorowym. Wiadomo też, że od roku 2022 wszystkie fabryki Daimler Trucks & Buses w Europie będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Następnie w ich ślady pójdą fabryki we wszystkich innych regionach.

Czytaj więcej

 

 


 

 

  

 

 

poprzednie wydania: 


 

 

 

 

 

 e-Route on-line październik 2019

 nr 010 / 2019 (79)
w numerze:

 

Koncepcyjna Scania AXL / Ford Trucks buduje sieć serwisową i dilerską /  Dlaczego warto trzymać dane z tachografu / Pomorska Miss Scania 2019 /  Volvo Swedish Metal / Volvo 25-lat w Polsce / Scania R z nagrodą  Master Truck of the Year 2019 i wiele innych. 

 

czytaj więcej

 

 


 

 

e-Route on-line wrzesień 2019

nr 09 / 2019 (78)
w numerze: 

 

eActros w praktyce / Rosnące koszty w branży / Relacja ze Zlotu Master Truck / Nowy silnik Scania 13l / Renowacja zabytkowej Scanii / Wyłącznik po turecku i wiele innych.
 

czytaj więcej

 

 

 


 

 

e-Route on-line sierpień 2019

nr 008 / 2019 (77) 
w numerze: 

 

IVECO S-Way premiera / Analiza sprzedaży pojazdów użytkowych  za pierwsze półrocze 2019 / Relacja ze zlotu Master Truck Show 2019 / Jak radzić sobie z wyhamowaniem wzrostów / LNG w programie Zawsze na czele / Zdalna telemtyka i disgnostyka DAF ciężarówką flotową na Wyspach i wiele innych

 

 

czytaj numer 

 

 


 

 

 

e-Route on-line lipiec 2019

nr 007 / 2019 (76)
w numerze: 

 

Autonomiczny transport Volvo Trucks, Renault T High 1894 Edition, Naczepomania 2019 relacja, SmartTruck Mercedes-Benz, Tachografy nowej generacji, Scania R450 Green Truck 2019, Wielkie otwarcie centrum Albor MAN TopUsed, TEXA Tour 2019, Elektryczna śmieciarka Renault D Wide i wiele innych. 
 

 

czytaj więcej

 

 


 

 

 
 
Popyt na nowe pojazdy zaczyna spadać. Ceny używanych także.
 

O

Ostatni kilka miesięcy pokazuje problemy branży ciężarowej w Polsce. Statystyki jeszcze tego nie wykazują, ale popyt na nowe pojazdy zaczyna spadać. Pojawiają się też rezygnacje z wcześniej zawartych kontraktów, co jest ewidentnym sygnałem narastających problemów w transporcie międzynarodowym. Trzeba tu pamiętać o słabnącej koniunkturze w Europie Zachodniej, a szczególnie w Niemczech. Polski wzrost gospodarczy nie jest w stanie podtrzymać sprzedaży nowych ciężarówek, ponieważ rynek krajowy jest obsługiwany głównie przez pojazdy używane.
Sprzedaż samochodów używanych również przeżywa problemy. Ogromne ilość pojazdów na placach i słabnący popyt wywołują gwałtowną przecenę. Dodatkowo, nakłada się na to tradycyjnie słabszy okres wakacyjny. To wszystko przekłada się na poważne problemy ze sprzedażą. Największym zainteresowaniem cieszą ciągniki siodłowe Euro 6, głównie z roku 2015 roku. Nie dotyczy to ciągników typu Low-deck, na które popyt słabnie, co świadczy o problemach w transporcie międzynarodowym i branży automotive. Norma Euro 5 jest coraz rzadziej wybierana, także do obsługi tras krajowych, głównie ze względu na wiek i przebieg. Popyt występuje tylko na pojazdy z końca produkcji, z lat 2012-2013. Dobrze wartość trzymają tylko pojazdy budowlane niezależnie od wieku ze względu na znikomą podaż.
Wszystkie sygnały płynące z rynku świadczą o słabnącej koniunkturze gospodarczej. Aktualna sytuacja jest raczej początkiem dłuższego trendu, niż chwilowym zachwianiem popytu. Po kilku latach hossy na rynku ciężarówek nadchodzi cykliczna weryfikacja i w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnych spadków wartości oraz zastoju sprzedaży nowych i używanych samochodów ciężarowych. Póki co, statystyki sprzedaży nowych ciężarówek wyglądają naprawdę dobrze. Od początku roku do końca czerwca udało się sprzedać w Polsce 15080 szt. samochodów ciężarowych, co oznacza imponujący wzrost 11,3% rok do roku. Najbliższe miesiące pokażą jednoznacznie, w którym kierunku rynek będzie podążał. Tym bardziej, że sprzedaż nowych naczep od dwóch miesięcy wykazuje duży trend spadkowy w stosunku do wyników ubiegłorocznych, chociaż sumaryczny wynik do końca czerwca nadal jest pozytywny (12702 szt., + 1,4% r/r).
 
Marcin Kardas / Eurotax 
 

 

Sprawdź ceny rynkowe:
DAF      IVECO       MAN       MERCEDES      RENAULT       SCANIA    VOLVO                   

 

 

Co kwartał e-Route Expert na Twoim biurku

 

Przewodnik  e-Route Expert to pierwszy w Polsce  drukowany kwartalnik, który bezpłatnie trafia drogą pocztową  do firm branży transportowej w całym kraju.  Jego uniwersalne i bardzo analityczne treści sprawiają, że stanowi on doskonałe kompendium wiedzy na temat rynku pojazdów  użytkowych i towarzyszy czytelnikowi nie przez tydzień, czy miesiąc, ale przez cały cykl wydawniczy, czyli 90 dni. Na jego łamach prezentujemy najciekawsze materiały publikowane  w elektronicznym magazynie e-Route Pojazdy Użytkowe, jak  również aktualne zestawienia punktów dealersko-serwisowych czołowych importerów pojazdów ciężarowych, katalogowe zestawienia  opon jak i silników EURO6 oraz olei silnikowych. Wszystko wydane  na wysokiej klasy papierze, w formacie A4.
 
 
 

tematy numeru:
Renault Truck edycja T High 1894 / Podsumowanie sprzedaży za III kwartał 2019. IVECO wprowadza na rynek model S-Way.

Lato 2019
lipiec - październik

tematy numeru:
Nowości Renault Trucks na 2019 / Podsumowanie sprzedaży za I kwartał 2019.

Wiosna 2019
maj - lipiec

tematy numeru:
Nowa kabina Scania L / Podsumowanie sprzedaży 2018 / Test Mercedesa Klasy X

Zima 2019
luty - kwiecień

tematy numeru:
Nowy Mercedes Actros Ford F-MAX ciężarówka roku e-Crafter już na rynku Transport przyszłości

Jesień 2018
październik - styczeń

Actros Tuning Pack

Miłośnicy gry Euro Truck Simulator 2 mogą mieć powody do radości. Na rynku jest dostępny pakiet stylizacyjny do pojazdów Mercedes-Benz Actros w różnych konfiguracjach. Za dotknięciem myszki, zwykły ciągnik będzie można zamienić w prawdziwe dzieło sztuki. 

IVECO Daily 2019

Nowa wersja Daily otrzymała m.in. zmodernizowane silniki, nowe układy bezpieczeństwa i system multimedialny. Przeprojektowana deska rozdzielcza posiada kolorowy wyświetlacz TFT, a system multimedialny Hi-Connect obsługiwany przez 7-calowy ekran dotykowy oferuje m.in. obsługę głosową. 

Specjalna edycja Renault

Ta specjalna limitowana edycja ciągnika siodłowego w wersji Renault T High nazywa się 1894 Edition i jest napędzana 13-litrowym silnikiem (DTI 13) o mocy 520 KM, połączonym ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver. W ofercie trzy kolory: złoty, błękitny i czerwony. 
 

MAN  Lane Return Assist

Asystent pasa ruchu, zapewnia kierowcy dodatkowe wsparcie. Dzieje się to jeśli pojazd wykazuje oznaki zjechania z pasa bez włączonego kierunkowskazu - system ostrożnie i autonomicznie kieruje ciężarówkę z powrotem na pas.